Buna. Va rog ajutați-mă cu un răspuns in urmatorul caz. Un client revine cu un produs achiziționat de la mine, invocând un defect (uzura in timp si purtarea necorespunzătoare) Constatare: produsul are o vechime de minim 6 luni de zile (garantie expirata, insa suntem producător care ne asumam calitatea produselor vandute) iar clientul, aparent doreste rezolvarea problemei. I se propun 3 variante: schimbarea produsului (noul produs are foarte mici modificări fata de cel achizitionat initial insa este in acelasi buget), sau returnarea banilor sau optarea pt alt produs si achitarea diferentei. Clientul refuza sa ne returneze produsul initial, in toate variantele de mai sus. El doreste sa rămână si cu produsul reclamat dar si cu una din variantele de mai sus. I se explica ca este imposibil si amenință cu controale. La final, nu mai are nici bonul fiscal ca dovada ca este achiziționat de la mine. Clientul face scandal, amenință etc Exista lege care sa-mi permita selectarea clientelei in acest sens? Mulțumesc
Manuela Rășină
Administrator 2din 2 utilizatori consideră acest răspuns util
Bună ziua,
Nu există nicio prevedere legală care să dea comercianților dreptul la selectarea clientelei.
Altfel, ignorați ce spune legat de controale. ANPC ia în seamă doar reclamațiile care au atașate dovada cumpărării produsului (ziceți că nu mai are bonul) și dovada încercării de rezolvare pe cale amiabilă refuzată de comerciant. Ceea ce nu e cazul la dvs., i-ați oferit toate variantele posibile.