avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 729 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... Selectare clientela caz explicat
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

Selectare clientela caz explicat

Buna. Va rog ajutați-mă cu un răspuns in urmatorul caz. Un client revine cu un produs achiziționat de la mine, invocând un defect (uzura in timp si purtarea necorespunzătoare) Constatare: produsul are o vechime de minim 6 luni de zile (garantie expirata, insa suntem producător care ne asumam calitatea produselor vandute) iar clientul, aparent doreste rezolvarea problemei. I se propun 3 variante: schimbarea produsului (noul produs are foarte mici modificări fata de cel achizitionat initial insa este in acelasi buget), sau returnarea banilor sau optarea pt alt produs si achitarea diferentei. Clientul refuza sa ne returneze produsul initial, in toate variantele de mai sus. El doreste sa rămână si cu produsul reclamat dar si cu una din variantele de mai sus. I se explica ca este imposibil si amenință cu controale. La final, nu mai are nici bonul fiscal ca dovada ca este achiziționat de la mine. Clientul face scandal, amenință etc Exista lege care sa-mi permita selectarea clientelei in acest sens? Mulțumesc
Cel mai recent răspuns: Manuela Rășină , administrator 05:11, 3 Februarie 2025
2 din 2 utilizatori consideră
acest răspuns util
Bună ziua,

Nu există nicio prevedere legală care să dea comercianților dreptul la selectarea clientelei.
Altfel, ignorați ce spune legat de controale. ANPC ia în seamă doar reclamațiile care au atașate dovada cumpărării produsului (ziceți că nu mai are bonul) și dovada încercării de rezolvare pe cale amiabilă refuzată de comerciant. Ceea ce nu e cazul la dvs., i-ați oferit toate variantele posibile.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Returnare produs utilizat eticbravo eticbravo Buna ziua, detin un magazin online si ma confrunt cu urmatoarea situatie: am vandut un o placa de par (de buna calitate) iar clientul m-a anuntat ca doreste ... (vezi toată discuția)
Refuz returnare bani produs defect Camelia_5269 Camelia_5269 Buna ziua, Am achizitionat un ghiozdan de la un magazin platind cu cardul , dupa 6 zile acesta s-a rupt, iar cei de la magazin refuza sa-mi returneze banii ... (vezi toată discuția)