Bună ziua.
În cursul lunii Ianuarie 2025 s-a lucrat conform unei planificări lunare (program 12/24, 12/48). Prin ordonanța "trenuleț" a fost blocată plata orelor de weekend și sărbători legale, iar pe urmă în luna Februarie s-a revenit asupra OUG, și s-a dispus ca începând cu luna Februarie să se reintroducă plata pt astfel de ore lucrate.
Întrebarea mea este: Angajatorul (MAI) va trebui să dispună compensarea acelor ore din luna Ianuarie (de weekend și sărbători legale) și în cât timp? De exemplu, eu am avut 80 de astfel de ore, câte ore mi se vor acorda de liber, ca și compensare ?
Fac precizarea că ni s-au acordat doar liberele standard până în acest moment, după turele lucrate.
Aștept un răspuns edificator.
Vă mulțumesc .
În anul 2025, prin excepție, pentru activitatea desfășurată de personalul militar, polițiștii și polițiștii de penitenciare din instituțiile publice de apărare, ordine publică și securitate națională în zilele de repaus săptămânal, de sărbători legale și în celelalte zile în care, în conformitate cu reglementările în vigoare, nu se lucrează, precum și pentru munca suplimentară, care nu se poate compensa cu timp liber corespunzător, prestată peste programul normal de lucru de către aceste categorii de personal în cadrul activităților deosebite cu caracter operativ sau neprevăzut în domeniul ordinii și siguranței publice, în respectarea regimului frontierei de stat a României ori în situații de urgență, se acordă drepturile prevăzute de legislația în vigoare în luna noiembrie 2024. Plata drepturilor pentru munca suplimentară prestată în cadrul activităților deosebite cu caracter operativ sau neprevăzut se efectuează dacă munca astfel prestată nu a fost compensată cu timp liber corespunzător în termen de 90 de zile de la momentul prestării acesteia.
Pentru 80 de ore lucrate in plus se acorda o compensare tot de 80 de ore.
Insist, dar întrebarea era dacă se acordă alte libere, în plus față de cele normale după turele lucrate, dacă nu suntem plătiți pt orele de weekend și sărbători legale? Repet am lucrat conform planificării în mod obișnuit (nu au fost ore suplimentare).
Ms.
În mesajele transmise eu am notat faptul că am lucrat în ture de câte 12 ore. Nu am lucrat suplimentar!!!
Cele 80 de ore de weekend au fost acumulate în cadrul programului normal de lucru.
Așadar, pt că nu au fost plătite ca și spor de weekend, legiuitorul spune că se vor compensa cu timp liber...
Eu înțeleg că astfel în perioada următoare pe lângă în loc să lucrez 14 ture de 12 ore, ar trebui să lucrez doar 7 sau 8 ture?
Am înțeles bine?
Sau pur și simplu nu a contat cum s-a lucrat în luna Ianuarie (că au fost și zile de weekend sau sărbători) nu vom beneficia de nimic...
Ms.
Sper că de această dată să fi fost înțeles pe deplin .