avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1116 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Recuperări de creanţe, datorii, ... Frauda online Bună ziua, Luna trecută am căzut în ...
Discuție deschisă în Recuperări de creanţe, datorii, Probleme cu băncile

Frauda online Bună ziua, Luna trecută am căzut în plasa cu ...

Frauda online
Bună ziua,

Luna trecută am căzut în plasa cu frauda online cu Whatsapp. Cineva i-a spart contul colegei mele de birou ( ea fiind deja în concediu) și am virat 3762 lei în contul pe care mi l-a transmis.
În acea perioadă am avut multe pe cap, divorț, 2 joburi, activitățile cu copilul meu minor și a fost doar o fracțiune de secundă încât nu am realizat ce am făcut.
Imediat după ce am făcut transferul am sunat la banca BCR să mi se facă solicitarea de returnare a banilor, iar banca a demarat investigațiile către banca Raiffeisen ( contul unde au fost primit banii). Apoi, am depus plângere penală către poliția , serviciul investigații criminale.
Acum, am primit răspunsul BCR la solicitarea mea și suna așa: Cu privire la solicitarea de retur s-a primit răspuns negativ din partea băncii beneficiare ( raiffeisen( beneficiarul nu a transmis niciun răspuns), prin urmare pe canal banca suma nu poate fi recuperată și sugeram victima să meargă pe alte căi legale.

Mâine voi merge la Protecția Consumatorului să depun reclamație.
Pe site-ul BCR este menționat în scris ca transferurile interbancare ( din banca BCR către banca Raiffeisen) trebuie făcute până în ora 21:00 ca să intre banii în celălalt cont în aceeași zi. Transferul pe care l-am făcut a fost după ora 21:00, mai exact 21:37 seara, iar banii au fost transferați imediat. Nu ar fi trebuit să fie blocați și să plece a doua zi lucrătoare ?

După toate cele menționate mai sus există șanse ca inspectorii de la Protecția Consumatorului să amendeze băncile sau măcar una dintre ele ( și care)?
Dacă inspectorii vor amenda se recomandă chemarea în instanță a băncilor sau unei bănci pentru restituirea banilor mei?
Dacă banca raiffeisen nu a cooperat și nu vrea să coopereze poliția poate amenda această bancă? Dacă da, există vreun articol? Am sunat poliția SIC și mi-a spus doar să actualizez declarația, dar nu a mai spus absolut nimic despre altce căi legale.

Vă mulțumesc și vă rog dacă mă puteți ajuta cu informații juridice, pt ca ambele bănci au aruncat vina pe mine.
Cel mai recent răspuns: ioneludrea , utilizator 10:01, 6 Martie 2025
Buna ziua

Va inteleg supararea si frustrarea, cu atat mai mult cu cat sansele sa mai vedeti banii aia inapoi sunt minime, dar nu bancile sunt vinovate de situatia dvs.

ANCP nu pot face nimic pentru ca, din cate ati spus, nici BCR si nici Raiffeisen nu au incalcat vreo lege sau vreun contract cu dvs.

De asemenea, nu banca (oricare ar fi ea) va trebui sa va returneze banii, ci cel care vi i-a furat. Chiar daca in contul Raiffeisen ar mai exista acei bani, banca nu are cum sa ii returneze fara o decizie a unei instante.

Deci singura varianta e sa asteptati gasirea si condamnarea faptasului, ceea ce din pacate e mai usor de spus decat de facut.


BogdanGri a scris:

Buna ziua

Va inteleg supararea si frustrarea, cu atat mai mult cu cat sansele sa mai vedeti banii aia inapoi sunt minime, dar nu bancile sunt vinovate de situatia dvs.

ANCP nu pot face nimic pentru ca, din cate ati spus, nici BCR si nici Raiffeisen nu au incalcat vreo lege sau vreun contract cu dvs.

De asemenea, nu banca (oricare ar fi ea) va trebui sa va returneze banii, ci cel care vi i-a furat. Chiar daca in contul Raiffeisen ar mai exista acei bani, banca nu are cum sa ii returneze fara o decizie a unei instante.

Deci singura varianta e sa asteptati gasirea si condamnarea faptasului, ceea ce din pacate e mai usor de spus decat de facut.

Va multumesc!
Totuși, banca unde am contul BCR nu a respectat procedura.
Transferurile interbancare domestice sub 50k lei.
Transferul interbancar l-am efectuat la ora 21:37 seara ceea ce ar fi trebuit blocat și banii trimiși a doua zi lucrătoare, doar ca banii au fost trimiși într-o secundă.
Consider ca banca nu și-a respectat procedura.
Mai jos procedura băncii
Plăţi in lei
interbancare
domestice de mică
valoare (<50.000 lei)
≤ 11:00
debitare cont plătitor şi creditare cont beneficiar în
aceeaşi zi lucrătoareii
>11:00-16:30
debitare cont plătitor în aceeaşi zi lucrătoare,
creditare cont beneficiar în următoarea zi lucrătoare
>16:30
debitare cont plătitor si creditare cont beneficiar în
următoarea zi lucrătoare
≤ 14:30
debitare cont plătitor şi creditare cont beneficiar în aceeaşi zi
lucrătoare
>14:30 – 21:00
debitare cont plătitor în aceeaşi zi lucrătoare, creditare cont
beneficiar în următoarea zi lucrătoare
>21:00
debitare cont plătitor si creditare cont beneficiar în
următoarea zi lucrătoare

Buna ziua

Acele informatii nu au caracter contractual si nu reprezinta o procedura interna a bancii.

Probabil ca informatiile de pe site sunt invechite.

Platile interbancare sunt operate de Transfond. Si intr-adevar, inainte de octombrie anul trecut, aceste plati nu se faceau instant, ci in anumite sesiuni. Dvs cand ordonati plata, banii erau blocati si asteptau intr-o "coada virtuala" deschiderea sesiunii Transfond.

Din octombrie anul trecut Transfond a implementat plata instant si majoritatea bancilor (printre care si BCR si Raiffeisen) au aderat la el. Prin urmare, platile intre conturile deschide la membrii care au aderat la noul sistem se pot procesa instant.

Atat timp cat dvs ati ordonat si autorizat plata, banca nu are nici o vina.

Eu nu as spune ca dvs sunteti de vina, ci vinovata este persoana/organizatia din spatele acestei inselatorii. Singura dvs vina este neatentia. Insa nici bancile nu au vreo vina in situatia asta.

Trebuie sa intelegeti si ca bancile nu sunt judecatori. Daca eu va transfer din greseala niste bani, banca nu are dreptul sa vi-i ia din cont si sa mi-i dea mie. Altfel va dati seama unde am ajunge, Oricine poate face orice. Banca nu are de unde sa stie si nu are dreptul de a stabili cine are si cine nu are dreptate.
1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util
Contul de Whatsapp se poate sparge doar cu participarea credula a posesorului acestuia care transmite codul primit prin SMS unei terte persoane sau accesind link-uri dubioase, in felul acesta satisfacindu-si curiozitatea. Cum sa trimiti bani unui titular de cont pe care nu-l cunosti? Acesti infractori au acces total la conturile unor persoane nevoiase, acestia primind si ei firimituri din banii primiti. Daca vreti sa reclamati la ANPC doar va veti ocupa timpul cu sperante desarte. Daca ati facut reclamatie la Politie, asteptati acum rezolvarea cazului. Dar sper ca va dati seama ca acea persoana a scos deja banii, si nu se stie daca se va putea recupera ceva de la el. Succes!
Ultima modificare: Joi, 6 Martie 2025
ibn, utilizator
Buna ziua,aveti si prea aveti dreptate.Din momentul in care ati introdus parola pentru a autoriza o tranzactie ,banii au plecat din contul dvs.Daca la ora 23.50 platiti un televizor la altex care are reducere de 50% pana la ora 24 banuiesc ca asteptarile dvs sunt ca tranzactia sa se faca instant.Vina este a escrocilor dar greseala a dvs.

Alte discuții în legătură

Informatii referitoare la executarea silita sfr sfr Stimati Domni, Sunt intr- situatie delicata si as dori daca se poate sa ma ajutati cu cateva informatii si sfaturi. In anul 2007 am contractat in acelasi ... (vezi toată discuția)
Salariul si banca elena138 elena138 Buna seara! Astazi am data de sariu. Astazi s-a operat contul in banca. Nu stiu ce inseamna asta, dar stiu ca eu, astazi, nu beneficiez de bani, ci maine. ... (vezi toată discuția)
Returnate de fonduri Alexven89 Alexven89 Buna ziua Acum o săptămână am facut un transfer bancar din contul meu deschis la o bancă din londra printr un serviciu online ,transfergo(numele ... (vezi toată discuția)