avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 728 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Bună ziua! Am cateva intrebări: 1. Dacă o parte ...
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Bună ziua! Am cateva intrebări: 1. Dacă o parte dintre proprietari ...

Bună ziua! Am cateva intrebări:
1. Dacă o parte dintre proprietari plătesc intretinerea prin transfer bancar, mai participa cu cota parte la plata casierului?
2. programul de lucru al casierului, presedintelui sa fie de 4 ore/zi ?
3. Administratorul sa nu fie la asociatia pe care o administreaza,
deoarece ocupa functia de presedinte la alta asociatie?
4. Este normal ca personalul care se ocupa de curatenia pe casa scarii, sa mature o data pe saptamana sau la doua saptamani si sa spele scarile unui bloc, o data pe luna , desi este platit cu sal min pe economie?
Cel mai recent răspuns: Class steel , utilizator 23:09, 11 Martie 2025
1. Da ! Ceea ce nu stiti dvs. este ca plata pe care o faceti la banca, in contul as.prop. genereaza comisioane bancare pe care as. trebuie sa le achite. Aceste comisioane bancare sunt repartizate (lunar) tuturor proprietarilor ca si costuri proprortionale pe cota-parte indiviza de proprietate.
2. Casierul poate fi persoana fizica, angajat al as. prop. sau poate fi PFA sau SRL.
Daca este persoana fizica, angajat cu contract individual de munca, com. executiv. al as. prop. ii face programul de lucru, conf. Fisei postului. Ca sa stiti, casierul nu executa doar program de incasari, ci mai are si alte "sarcini" de rezolvat, inclusiv completarea si evidenta a o multuime de situatii economico-financiare.
Daca este PFA sau SRL -nu putem discuta decat de program de functionare, stabilit in contractul de prestari de servicii incheiat intre as. prop. si respectivii.
Presedintele NU are program de lucru fix; acesta are incheiat cu as. prop. contract de mandat.
3. Cum am spus - adminul poate sa fie persoana fizica (scolit si atestat de cate Primaria localitatii. poate fi angajat cu contract de munca .
Adminul mai poate fi PFA sau SRL.
4. Personalul de curatenie poate fi:
- persoana fizica angajat cu CIM;
- societate comerciala;
In toate cazurile as. prop. intocmeste programe de lucru, fise de post, grafice de curatenie, etc. Aceste deziderate se fac in concordanta cu dorinta proprietarilor.
Deci, discutati cu conducerea as. prop. ce/cum doriti sa se faca actiunea de curatenie a spatiilor comune - maturat,spalat, curatat praful, curatat geamurile, etc.
Succes!

Multumesc.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Cheltuieli cu personalul in asociatie gtxgolf gtxgolf Utilitati platite prin contracte individual ,daca este obligatorie plata integrala pentru presedinte ,si administrator bloc.in conditiile in care : contorizat ... (vezi toată discuția)
Firma de curatenie in loc de femeie de serviciu? Rasarit Rasarit Buna V-as intreba daca in asociatiile dv de proprietari folositi firme de curatenie in loc de femei de servici si la ce fel de costuri se ridica prin ... (vezi toată discuția)
Administrarea ascociatiei cu o firma specializata iulian odob iulian odob Buna ziua. Asociatia din care fac parte e formata din 30 de scari. In urma demisiei administratorului , cateva din scarile care si eu fac parte am decis sa ne ... (vezi toată discuția)