avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 769 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... amenda - serviciul relatii cu asociatiile de ...
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

amenda - serviciul relatii cu asociatiile de proprietari

Pentru nefolosirea formatului tipizat impus de OMF 1969/2007, pentru intocmirea listelor de plata am fost amendat cu 500 ron (datat 11 februarie).
Termenul de 48 de ore include zilele nelucratoare? Sau se poate plati luni, jumatate din suma?

Este normala aceasta amenda, avand in vedere faptul ca in urma controlului financiar-contabil, nu s-au gasit delapidari? Se poate face contestatie?

Si o intrebare retorica: administratorii care au plecat cu multe sute de mii lei, si continua sa lucreze la alte asociatii, de ce nu sunt controlati sau penalizati (vorbesc in cunostinta de cauza, cunosc un caz).

Multumesc!
Cel mai recent răspuns: gigi2005 , utilizator 00:42, 4 Aprilie 2011
Inteleg ca nu ati folosit formatul tipizat pentru intocmirea listelor de plata. Ce fel de liste, ce format au listele pe care le afisati dv?
Cine va amendat pentru nefolosirea acestui format?
Termenul de 48 de ore de plata a jumatate din cuantumul amenzii, inseamna 2 zile lucratoare. 11+2=13. Cum 13 este sambata, zi nelucratoare, se poate plati luni 15 prima zi lucratoare dupa cele 2 nelucratoare.
Daca se constatau delapidari, cum spuneti, se luau alte masuri nu numai amenda. Putem lua amenda pentru multe incalcari ale legislatiei fara a face delapidari.
Puteti face contestatie.
"Administratorii care au plecat cu multe sute de mii lei, si continua sa lucreze la alte asociatii", cum spuneti dv. trebuie sa fie trasi la raspundere de cineva. Daca v-au prejudiciat pe dv aveti tot dreptul sa-i reclamati. Altfel raman oameni cinstiti.
O intrebare: Serviciul de relatii cu asociatiile din cadrul primariei este organ de control? In cazul in care un proprietar este nemultumit de, sa zicem, repartizarea cheltuielilor de intretinere, si face o sesizare la acest serviciu, nu este normal sa se solicite o expertiza contabila? Are dreptul acest serviciu de a controla actele contabile sau alte acte ale asociatiei?
Are dreptul sa dea amenzi? In baza a ce?
Multumesc.
Pai ar trebui sa cunoasteti legea 230/2007, ca doara sunteti administrator :rtfm:
Este vorba de art.56 din lege.
Nu sunt administrator. In asociatia noastra sunt ceva probleme care genereaza tensiuni, repectiv fostul administrator cu vreo 2 oameni si actualul administrator. Fostul se tine de tot felul de reclamatii iar unele probleme le cunoaste si el pentru ca au fost nerezolvate de pe vremea lui si asa au ramas. Actualul are si el "gogoritele" lui dar cat de cat face tot ce se poate cu mijloacele financiare putine de care dispunem. Eu mai mediez lucrurile dar uneori ma depasesc.
Art.56 nu face referire la ce am intrebat eu.
Art. 55. - Consiliile locale, cu sprijinul aparatului propriu al consiliilor judetene, respectiv al Consiliului General al Municipiului Bucuresti, exercita controlul asupra activitatii financiar-contabile din cadrul asociatiilor de proprietari, din oficiu ori la solicitarea unuia sau mai multor membri ai asociatiei de proprietari

Art. 56. - (1) Constituie contraventii urmatoarele fapte:
a) neluarea de catre proprietari, de catre asociatia de proprietari sau de catre comitetul executiv al asociatiei de proprietari a tuturor masurilor necesare pentru repararea si mentinerea in stare de siguranta a cladirii si a instalatiilor comune aferente (ascensor, hidrofor, instalatii de alimentare cu apa, de canalizare, de incalzire centrala, de preparare si distribuire a apei calde, instalatii electrice si de gaze, centrale termice, crematorii, instalatii de colectare a deseurilor, instalatii de antena colectiva, telefonie etc.) pe toata durata existentei acestora;
b) neindeplinirea atributiilor de catre presedinte, membrii comitetului executiv, cenzori, administrator de imobil;
c) neexecutarea de catre proprietar a lucrarilor de intretinere, reparatii sau de inlocuire a elementelor de constructii si instalatii aflate in proprietatea sa individuala, daca aceasta este de natura sa aduca prejudicii celorlalti proprietari;
d) schimbarea de catre proprietar a destinatiei locuintei fara autorizatiile si aprobarile legale;
e) modificarea aspectului proprietatii comune, precum si a elementelor constructive ale cladirii fara aprobarile si autorizatiile legale;
f) neaplicarea sau nerespectarea prevederilor prezentei legi de catre functionarii publici si personalul angajat al autoritatilor publice locale si centrale, inclusiv personalul regiilor ori al societatilor furnizoare de servicii publice de utilitati, daca fapta nu a fost comisa in astfel de imprejurari incat sa constituie infractiune.
(2) Contraventiile prevazute la alin. (1) se sanctioneaza dupa cum urmeaza:
a) faptele prevazute la lit. a), b) si c) se sanctioneaza cu amenda de la 500 lei la 3.000 lei;
b) fapta prevazuta la lit. d), cu amenda de la 200 lei la 1.000 lei;
c) faptele prevazute la lit. e) si f), cu amenda de la 2.500 lei la 5.000 lei.
(3) Sanctiunile pentru contraventiile prevazute la alin. (1) lit. a)-e) se aplica persoanelor fizice constatate vinovate, iar cea prevazuta la alin. (1) lit. f) functionarilor publici sau personalului angajat al autoritatilor publice, inclusiv personalului regiilor ori societatilor furnizoare de servicii de utilitati publice.
(4) Constatarea contraventiilor prevazute de prezenta lege, facuta la sesizarea oricarei persoane interesate, precum si aplicarea sanctiunilor corespunzatoare se fac de catre persoanele imputernicite de Inspectoratul de Stat in Constructii si de Ministerul Internelor si Reformei Administrative, de primari sau de imputernicitii acestora.

Alte discuții în legătură

Verificare liste plata rrm012001 rrm012001 Vin si eu cu o intrebare. Cine poate sa controleze din punct de vedere financiar asociatia de locatari ? Listele de intretinere fata de alte blocuri sunt mai ... (vezi toată discuția)
Nereguli la asociatia de proprietari nicoleta dumitru nicoleta dumitru Buna ziua, Ma numesc Nicoleta Dumitru si ma confrunt cu urmatoarea problema. In urma unei sesizari facute la Primaria de sector Serviciul financiar contabil ... (vezi toată discuția)
De ce trebuie sa platim cheltuieli ce nu se justifica virgil1950 virgil1950 Locuiesc la bloc,am contracte propii cu institutiile ce furnizeaza apa( apometru in caminul din fata bloculu) gaze si energie electrica( contuare pe casa ... (vezi toată discuția)