Urgent- concediere-demisie fortata!
Buna seara,
Lucrez ca agent de distributie intr-o societate care incearca sa ma constranga sa imi dau demisia! Eu nu doresc asta si am specificat ca ei sa ma concedieze respectand prevederile legale!
Acum seful direct imi spune ca va veni sa preia masina de serviciu, tableta etc! Poate sa le ia in mod abuziv? Fara acestea nu voi mai putea desfasura activitatea si in consecinta pot fi concediat pe motive de absentare sau neindeplinirea obligatiilor de serviciu! Cum sa procedez? Va multumesc frumos!
1. Masina de serviciu, tableta v-au fost predate pe proces verbal ?
2. Decizia de a demisiona reprezintă actul unilateral de voinţă al salariatului şi nu poate fi „impusă” de angajator. Cu alte cuvinte, angajatorul nu are niciun temei legal în a influenţa decizia salariatului privind încetarea contractului de muncă prin demisie. Dacă angajatorul doreşte încetarea raporturilor de muncă cu salariatului, acesta are la dispoziţie varianta concedierii, cu respectarea însă a dispozitiilor prevazute in Codul muncii.
Puteti sesiza instanța judecătorească, solicitând anularea demisiei, dacă aceasta a fost provocată de angajator.
Da, masina a fost predata cu proces verbal! Probabil asa va fi si preluata! Dar pentru ca nu mi-am dat demisia si fara decizie de concediere, daca o sa o preia, nu voi mai putea sa imi desfasor activitatea! In acest caz imi e teama ca vor invoca faptul ca nu m-am prezentat la serviciu si deci va fi concediere din vina angajatului, prin urmare nu voi putea aplica pentru somaj!Va multumesc!
Prezenta la munca nu inseamna lipsa masinii , ci faptul ca nu ati fost deloc ..una este imposibilitatea de a va desfasura activitatea si alta este lipsa de la munca.
In lipsa acelor obiecte, va puteti prezenta la munca, semnati condica sau ce alt documente care sa ateste prezenta dvs la locul de munca ..