avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1159 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Drept civil - moşteniri, drept de ... Cum pot verifica bunurile și conturile moștenite de ...
Discuție deschisă în Drept civil - moşteniri, drept de proprietate şi altele

Cum pot verifica bunurile și conturile moștenite de la tatăl ...

Cum pot verifica bunurile și conturile moștenite de la tatăl meu?

Bună ziua,

Am 21 de ani și sunt studentă în anul de licență. Părinții mei au divorțat cu ani în urmă, iar tatăl meu, care m-a recunoscut legal, a decedat în 2015, pe când eram minoră.

În urma decesului, știu că au rămas un apartament și un loc de veci, iar pentru a intra în posesia lor s-a făcut o succesiune. Mama s-a ocupat de toate procedurile și a gestionat situația în toți acești ani fără a-mi oferi detalii. Recent, am aflat că apartamentul și locul de veci sunt pe numele meu și că într-un cont bancar primesc pensie de urmaș și alți bani, însă mama refuză să discute despre acest subiect cu mine.

Aș dori să știu:
1. Cum pot verifica oficial ce bunuri și conturi sunt pe numele meu?
2. Cum pot intra în posesia banilor dacă până acum mama s-a ocupat de administrarea lor?
3. Mai sunt în vreun fel sub tutela ei având în vedere că sunt majoră?
4. Ce demersuri legale trebuie să fac pentru a obține acces la bunurile și conturile moștenite, în lipsa implicării mamei mele?

Vă mulțumesc anticipat pentru ajutor!
Cel mai recent răspuns: arina.mihu , utilizator 12:26, 4 Aprilie 2025
1. Din cuprinsul certificatului de moștenitor. Dacă nu dețineți un exemplar sau nu îl puteți procura, ar trebui sa va adresați Camerei Notarilor Publici de care aparține județul unde tata a avut ultimul domiciliu și sa aflați dacă s-a dezbătut moștenirea după tată și la ce birou notarial.
După ce aflați, puteți solicita de la notariatul respectiv o copie legalizata după certificatul de moștenitor din arhivă (copie care este valabila doar 6 luni)