Buna! Sunt administratorul unui bloc din Bv si as dori urmatoarea informatie:
Am incheiat un contract in calitate de PFA cu asociatia la care prestez activitatea de administrator. Platesc impozit pe venit in sistem real.
Este un bloc cu 48 apartamente.
Nu avem angajati de nici un fel. Nici la curatenie nu avem angajati. Trebuie completate in acest caz fisele fiscale pentru veniturile din salarii??
Presedintele functioneaza in baza unui contract de mandat in care s-a specificat , anul trecut o renumeratie de 35 lei, dar nu a primit-o niciodata. In contract era prevazut ca declaratiile privind impozitele si taxele ii revin in exclusivitate lui.
pentru anul 2010 ar trebui sa eliminam aceasta renumeratie printr-un act aditional la contract pentru ca oricum nu ia bani si sa nu mai avem de lucru cu declaratiile. Este corect??
Trebuie depuse alte declaratii fiscale pentru anul 2010???
In opinia mea, nu.
Pentru presedinte insa, conform contractului de mandat, acesta trebuia sa incaseze acel salariu pentru care trebuia depusa fisa fiscala.
Avand in vedere ca nu l-a incasat, trebuia sa aiba loc o sedinta prin care adunarea sa stabileasca faptul ca presedintele sa nu fie remunerat, situatie in care fisa fiscala nu ar mai fi fost necesara. ;)
Atentie sporita la fisa fiscala a presedintelui ,care din mentiunile dvs figureaza in listele lunare de intretinere ca si beneficiar ''remuneratie de 35 lei ''care a fost impusa si perceputa lunar cu titlu de remuneratie presedinte,dupa cum se si regaseste in evidenta contabila lunara
Existenta contractului de mandat pe numele presedintelui ,legal conduce la existenta unei sume financiare total remuneratie lunar perceputa .,care trebuie sa se regaseasaca in fisa fiscala
Decizia presedintelui de a nu ridica remuneratia lunara ,trebuia consemnata intr-un document inregistrat anterior impunerii si perceperii in listele lunare de intretinere
Comitetul executiv poate sa dispuna ,rezilierea contractului de mandat,Pentru stingerea contului salarii, sumele financiare acumulate ,pot sa fie repartizate contribuabililor sau varsate in fond reparatii.
Ramane la latitudinea conducerii asociatiei ,modalitatea de solutionare si acordare a unei forme de legalitate,avand in vedere ca in contabilitate raman inregistrate succesiv si cronologic lunar,sumele varsate cu titlu de remuneratie presedinte,dar ne inregistrate in fisa fiscala
Si in opinia mea, NU. Daca nu ati intocmit stat de plata presedintelui si nu ati repartizat cheltuiala cu indemnizatiile pe lista de plata, nu aveti de ce sa va ingrijorati. Este adevarat ce se spunea mai sus, urgent com. executiv sa clarifice situatia indemnizatiei presedintelui. Nu trebuia in acel contract de mandat sa prevedeti ca impozitul rezultat sa fie achitat de presedinte.
Daca mai aveti situatii asemanatoare, intocmiti statul de plata, calculati si retineti la sursa impozitul de 16% si pana pe data de 25 a lunii urmatoare achitati la trezorerie suma rezultata. Este necesar de stipulat - in contractul de mandat sau poate aveti de efectuat lucrari de reparatii cu un meserias, caz in care intocmiti contract de prestari de servicii - faptul ca impozitul este calculat la valoarea de 16%, ca este retinut la sursa (as. prop.) si ca obligatia de depunere a sumelor rezultate vor fi varsate la trezorerie pentru Bugetul consolidat al statului, revine as. prop..
Conform prev. Codului fiscal, angajatorul poate calcula si retine o cota de 10% din suma bruta, urmand ca la sfarsitul anului sa se faca regularizarea impozitului pe venit. Acest lucru se intampla cand valoarea impozitului nu avea valoare fixa, ci variabila, functie de niste grile de venit. Nu intru in amanunte pentru ca complic raspunsul.
Daca nu aveti angajati nu depuneti fise fiscale.
Contractul de mandat de face in 2 exemplare, unul la asociatie si unul la presedinte. Acesta nu se inregistreaza la finante sau ITM.
Trebuie sa platiti impozit si sa depuneti declaratii la finante pentru ceea ce platiti efectiv si repartizati pe listele de plata.