avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 771 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Recuperări de creanţe, datorii, ... Prelungirea contractului fara instiintare
Discuție deschisă în Recuperări de creanţe, datorii, Probleme cu băncile

Prelungirea contractului fara instiintare

Va rog sa ma ajutati in solutionarea problemei mele.
Am avut contract cu [editat] din 16.06.2007, pentru cablu si internet, pt un an de zile. In 4.12.2007, am luat pachetul 3Play Medium, care continea pe langa cablu TV si Internet, si serviciul de Telefonie (la fel pt 1 an). In 10.12.2008, am achizitionat serviciul digital de televiziune, si pachetul extra HBO.
Pe la inceputul lunii Noiembrie 2009 (pe 2 Nov, cred), am sunat la departamentul de Relatii cu Clientii, si am intrebat operatorul daca se poate sa renunt la serviciul HBO, si la telefon, deoarece nu le foloseam, si am considerat ca as economisi niste bani daca nu le-as mai plati. Am instiintat operatorul ca oricum luna urmatoare (decembrie), imi expira contractul, si ca nu am de gand sa-l prelungesc. Am intrebat operatorul daca prin acest fapt as fi penalizat cu vreo taxa de reziliere, sau daca este vreo problema. Operatorul a spus ca se poate renunta la ele fara nici o problema.

Pe data de 15 Noiembrie 2009, am sunat din nou la Serviciul de Relatii cu Clientii, si am depus telefonic o cerere de reziliere a contractului incepand cu ziua de 15 Decembrie. Totul a fost ok, mi-au dat si numar de inregistrare.
Pe 18 Decembrie 2009, m-am dus la centrul [editat] pt a preda echipamentele. Mi s-a spus ca un se poate sa le preia pt ca nu am incheiat contractul, si-n urma unei convorbiri de pe telefonul de la centru, cu cei de la Bucuresti, mi s-a spus ca atunci cand am renuntat la telefon, am trecut de la 3Play, la 2Play, si in felul asta s-a prelungit automat contractul cu 1 (unu) an de zile. In contractul meu nu scrie asa ceva. Am cerut lamuriri, si mi s-a spus ca se subintelege ca s-a prelungit contractul. Am incercat sa explic operatorului ca nu mi s-a explicat acest lucru, dar nu i-a interesat, spunand ca trebuia sa stiu. Apoi au incercat sa-mi vanda un serviciu de televiziune la 20 Ron/luna, doar ca sa nu rezilez contractul, nu am acceptat, bineinteles, si am cerut rezilierea, dar mi s-a comunicat ca o sa platesc o taxa de rezilere de 400 RON.

A doua zi am sunat din nou la ei, si dupa ce m-au tot transferat de la un serviciu la altul, un operator de la serviciul rezilieri, mi-a comunicat ca nu e nici o problema, si ca nu am nici o taxa de reziliere.

In luna Inauarie 2010, am primit ultima factura pe 8 zile de contract (7 Dec-15 Dec), pe care am achitat-o.

Pe 2 Feb 2010, am primit un SMS, in care eram instiintat ca am de plata 400 RON, taxa reziliere contract. Am sunat de cateva ori (pt ca tot inchideau telefonul in timp ce ma transferau de la un serviciu la altul) la serviciul Relatii cu Clientii, acestia dupa ce mi-au ascultat problema, m-au transferat la Rezilieri, de aici la Contracte, iar la Rezilieri (la fiecare in parte am povestit din nou toata problema), nimeni nu a putut sa ma ajute, ba chiar mi s-a inchis telefonul in nas de cateva ori, pana la urma, spre seara, dupa vreo 20 de telefoane date si vreo 100 de minute vorbite, o operatoare, mi-a depus o plangere conform careia in contractul meu nu scrie ca in cazul in care treci de la 3Play la 2Play, se prelungeste automat contractul, spunandu-mi ca in maxim 10 zile se va solutiona. N-am fost sunat nici pana azi, desi le-am dat numarul de telefon.

Ieri (18.02.2010), am primit o factura de 400 Ron de la Serviciul Recuperari Debite, cu somatie de plata in 7 zile.
Deoarece conform contractului in care un scrie nimic, si conform “Ordonanta nr. 21/1992 privind protectia consumatorilor” (publicata in Monitorul Oficial nr. 212 din 28 luna 1992),eu consider ca, au facut, si inca fac abuz de putere in cazul meu, si as vrea sa mi se faca dreptate.

Va rog din nou sa ma ajutati in solutionarea acestei probleme.

Va multumesc.
Ultima modificare: Vineri, 19 Februarie 2010
ContSters20980, utilizator
Cel mai recent răspuns: ContSters42179 , utilizator 19:55, 19 Februarie 2010
daca ati anuntat furnizorul de serviciu de intentia de a rezilia contractul, acesta nu mai trebuia sa-l prelungeasca, insa ar fi trebuit ca acea comunicare sa fi fost facuta in scris. Daca totusi a prelungit contractul, inseamna ca s-a folosit de vre-o clauz acontractuala ascunsa(scris afoarte mic in josul paginii) care prevedea prelungirea automata a contractului, pentru perioada si in termenii contractului initial.Va sugerez sa va adresati protectiei consumatorului cu o sesizare si sa nu mai platiti nimic catre acest furnizor de servicii, dar sa nici nu le mai folositi....;)
Multumesc frumos de raspuns, am citit contractul din scoarta in scoarta, nu scrie nicaieri nici mic nici mare, asa ceva. Oricum nu vreau sa le platesc nimic, dar vreau totusi sa ma linistesc, pt ca am auzit ca ar trimite recuperatori si pt sume de 100 ron, si nu vreau sa am probleme.
Trebuie sa faceti sesizare la ANPC (inclusiv online), altfel veti figura in continuare cu debtitul respectiv in contabilitatea lor, chiar daca nu il datorati. N-ar strica sa le trimiteti in scris ceea ce ne-ati spus si noua mai sus si sa faceti foarte clar faptul ca de fapt contractul a incetat la data de 15 decembrie si ca nu datorati nicio taxa de reziliere conform contractului. A existat si o decizie a ANPC parca, in care se spunea clar ca taxa de reziliere este in contractele cu consumatorii este nelegala.

PS: Va rog sa nu identificati persoane fizice sau juridice in mesaje, v-am editat eu textul de mai sus.
Ultima modificare: Vineri, 19 Februarie 2010
ContSters20980, utilizator
Toate companiile de cablu sau telefonie mobila au aceiasi clauza in contract in ceea ce priveste prelungirea automata vis-a-vis de dorinta de incetare a contractului. Daca am incheiat un contract fiind atras de oferta pe care o face (facilitati), inteleg ca un an trebuie sa raman clientul lor altefel platesc o taxa de incetare inainte de termen. Nu inteleg de ce contractul se prelungeste automat pentru inca un an si nu pe termen nelimitat si de ce mai am obligatia sa platesc taxa de incetare inainte de sfarsitul acestui al doilea an daca nu mai am beneficiat de nicio facilitate deci nu mai am obligatie fata de ei? Nu seamana cu un contract impus? Frumusetea este ca ti se spune ca beneficiezi de oferta daca un an de zile ramai clientul lor, altfel platesti taxa d ereziliere inainte de termen. Dar nu spune si nici nu-ti trece prin cap ca si al doile an va fi obligatoriu sa ramai clientul lor. Daca nu esti atent sa-i anuti intentia de incetare cu 30 de zile inaine de implinirea anului ai incurcat-o, intri automat in prelungire.
Chiar nu existe un act normativ care sa ne protejeze de asemenea abuzuri vizibile?
Ultima modificare: Vineri, 19 Februarie 2010
ContSters42179, utilizator

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Upc – prelungirea contractului fara instiintare andrei256 andrei256 Va rog sa ma ajutati in solutionarea problemei mele cu UPC-ul. Am avut contract cu UPC din 16.06.2007, pentru cablu si internet, pt un an de zile. In ... (vezi toată discuția)
Reziliere abonament telefonie mobila costea01cst costea01cst Buna ziua.Ma numesc Costea Ionel,din mun.Tirgu Jiu . La data de 29.09.2011 am incheiat un contract pt serviciu de telefonie mobila. La 23 ian 2013,am sunat la ... (vezi toată discuția)
Taxa de reziliere impusa de firma de cablu/internet ContSters247399 ContSters247399 buna ziua, v-as ruga sa imi spuneti daca este legala taxa de reziliere a contractului inainte de termen. situatia mea sta astfel: am cerut rezilierea ... (vezi toată discuția)