Buna ziua!
Va scriu in speranta ca-mi puteti lumina situatia existenta, pe care incerc sa o reproduc mai jos.
Este vorba despre o casa+teren situata intr-o comuna constanteana, ale caror acte au fost tinute in arhiva primariei(asa se facea prin anii 50-60), arhiva a ars in urma cu multi ani, de aici si inexistenta acestora. Desi impozitul pe imobil/teren a fost platit in fiecare an, am refacut schita cadastrala, etc plus multe vizite la primaria comunei, nu reusim sa refacem acest act.Mentionez ca proprietara acestora a decedat anul trecut, iar noi(3) ca mostenitori trebuie sa discutam mostenirea, care practic fara acte nu o putem face...Ce ne sfatuiti?
Imi pare rau, insa nu exista asa ceva cum ca "actele de proprietate erau tinute la primarie". Pur si simplu, actele de proprietate stau la proprietar. Si un act de proprietate din anii 1950-1960 trebuia sa fie "intarit" de un act dobandit in baza legii 18/1991 (titlu de proprietate sau Ordinul prefectului).
1. daca fostul proprietar nu a cerut reconstituirea dreptului de proprietate pentru curte si casa in baza legii 18/1991 sau a unora din legile subsecvente (ultima lege - 247/2005), aveti intr-adevar o problema.
2. daca s-a cerut (si s-a facut) reconstituirea dreptului de proprietate, trebuie sa solicitati la prefectura Constanta un duplicat al actului de proprietate (fie el TP sau Ordinul prefectului).
Reveniti cu amanunte.