Buna Seara in primul rand..ca toata lumea,am si eu o situatie.Am primit acasa o instiintare de la Casa de Pensii din care reiese ca am primit necuvenit pensie de urmas in ultimii 2 ani,deoarece am fost salariat in acea perioada si este necesar sa inapoiez suma de 5000 lei altfel se va trece la executare silita. Intradevar am fost angajat in ultimii 2 ani dar la fiecare 6 luni mama mea ducea o dovada la Casa de Pensii din care reiese faptul ca sunt student la zi iar venitul meu,ca angajat nu depaseste 1/4 din venitul mediu brut pe economie. Persoanele care la vremea respectiva se ocupau de dosar au zis ca este ok..iar eu am continuat sa primesc pensia.
Am fost la Casa de Pensii iar acolo o doamna,foarte zambitoare mi-a comunicat ca eu cand primeam pensia trebuia sa ii spun postasului sa nu imi dea baii,ca sunt salariat si nu trebuie sa primesc si mi-a mai comunicat ca se mai fac erori si ca probabil persoanele care se ocupau inainte au gresit si de aceea eu am continuat sa primesc pensia. Sincer sa fiu, nu mi se pare normal ca eu sa restitui acea suma din moment ce am fost asigurat pe aceasta perioada ca totul este in regula si din nou,nu este vina mea de greselile altora deci mi se pare absurd sa se mearga pe sistemul "daca greseam noi,iti dadeam banii inapoi,dar daca ai gresit tu,da-ne banii inapoi" . Niste sfaturi ar fi binevenite,daca sunt obligat sa le restitui banii,daca exista posibilitati sa nu restitui acea suma samd. Va multumesc.
Dispozitiile legale aplicabile din legea nr.19/2000 privind sistemul public de pensii şi alte drepturi de asigurări sociale:
Art. 92. - (1) Plata pensiei se suspendă începând cu luna următoare celei în care:
d) beneficiarul unei pensii de urmaş realizează dintr-o activitate profesională venituri brute lunare mai mari de o pătrime din salariul mediu brut pe economie, stabilit conform art. 5 alin. (3);
Art. 5.