Am lucrat timp de 5 ani la o societate la care am incheiat activitatea prin demisie de comun acord. Aest lucru se intampla in mai 2009. nici pana in ziua de azi nu am primit carnetul de munca desi colegii mei care au fost in aceeasi situatie au primit carnetele. mentionez ca e vorba despre un punct de lucru in constanta al unei firme din bucuresti. colegii mei au primit carnetele la sediul firmei din constanta in schimb pe mine m-au chemat sa-mi ridic din bucuresti carnetul. dupa cunostintele mele carnetul de munca poate fi restituit si prin curieri si in cazul meu la sediul firmei din constanta. exista vreo lege care reglementeaza aceste situatii? ce pot face eu in momentul de fata avand in vedere faptul ca imi este incalcat dreptul la munca si sunt privat de un bun personal?
Avand in vedere prevederile legale in materie , respectiv Decretul 92/1976 , carnetul de munca se transmite numai personal cu proces-verbal de predare primire intre angajator si salariat . In speta dvs. trebuie sa va deplasati la Bucuresti pt. ridicarea cartii de munca . Era necesar sa specificati si daca acel punct de lucru mai exista , pt ca daca nu mai exista e normal sa fi transmis toate documentele la sediul din Bucuresti .
Angajatorul este obligat ca la incetarea activitatii sa va inmaneze carnetul de munca, insa nu este obligat sa vi-l expedieze la adresa la care doriti dvs ... luati legatura cu cei de la Bucuresti si spuneti-le ca nu aveti cum sa ajungeti in Bucuresti si ca doriti sa va fie expediat carnetul de munca pe adresa de acasa.