Buna ziua, salutare tuturor, sunt nou pe aici, nu stiu foarte multe despre acest forum al site-ului avocatnet.ro. #-o Am nevoie de suport si informatii referitoare la `ce ar trebui sa fac sa fiu ok din punct de vedere fiscal cand obtin un venit de pe urma inchirierilor unor bunuri personale (echipamente audio profesionale)`. Multumesc !:">
Am sa incep mai intii cu ce nu trebuie sa faceti: nu va trebuie contabil, nu trebuie contract incheiat la notar, nu trebuie tinuta evidenta contabila.
Totusi , va recomand sa rugati un jurist sa" arunce " o privire pe acele contracte , pentru a avea siguranta ca sint bine facute.
Acum ce trebuie sa faceti : inteleg ca nu aveti un pfa sau o alta forma de activitate , ci sunteti persoana fizica si inchiriati echipamente catre diverse alte persoane fizice .
Pentru aceasta aveti un ( mai multe) contract(e)
Veniturile obtinute din acest tip de inchiriere se impoziteaza .(ca fiind venituri otinute din inchirierea bunurilor mobile )
Trebuie sa mergeti la finante - persoane fizice si sa inregistrati acolo acele contracte, pentru ca sint incheiate intre persoane fizice
Apoi, dupa ce inregistrati contractele veti depune o declaratie de venit estimat pe un formular pe care il veti primi de la ghiseu
In baza acelei declaratii se va determina impozitul pe care il datorati si pe care il veti achita in 4 transe ( 4 transe daca "prindeti" un an intreg ca si numar de trimestre ), conform unei "decizii de impunere" pe care o veti primi de la fisc.
Apoi, pina la 25.05 a anului urmator veti declara venitul realizat efectiv, printr-o alta declaratie, iar platile facute sint luate in calcul si scazute din impozitul final
( considerate ca plati anticipate - acesta e termenul )
Daca mai e nevoie de lamuriri- va rog !
Webinar: Fiscalitate și digitalizare în 2025. Ce știm și ce urmează?
ACCA, cea mai mare asociație internațională în domeniul financiar-contabil, vă invită să participați la un eveniment gratuit destinat profesioniștilor care doresc să afle cele mai recente noutăți legate de sistemul fiscal din România.
În cadrul webinarului, care va avea loc pe 26 februarie la ora 10:00, Delia Cataramă, Tax Partner Viboal FindEx, va aborda principalele modificări fiscale aplicabile în 2025 companiilor, cu focus pe impactul asupra profitabilității și cash-flow-ului acestora.