Am si eu urmatoare situatie, care imi creeaza multe neplaceri. Cu aproximativ 2-3 luni in urma am devenit Asociatie de proprietari(fara sa fiu anuntat, si fara sa ma intrebe cineva ceva). Inainte, insa de acest moment, administratorul impreuna cu presedintele, ca buni amici ce sunt, au bagat camere de luat vederi pe scara, fara sa fi intrebat nimeni, ci pur si simplu s-a pus la avizier un document in care se aducea la cunostiinta tuturor, ca incepand cu data de....vom plati si acest sistem de securitate. Datorita faptului ca nu am fost de acord cu aceasta "abordare" netransparenta(care include multe alte practici "oculte"), am refuzat sa platesc cota pentru acest serviciu, care ascunde in spate un contract dubios cu o firma "de casa". Aproximativ 5-6 luni mi-am platit intretinerea, cu exceptia platii acestui serviciu, numai ca saptamana aceasta, administratorul mi-a refuzat plata intretinerii, pe motiv ca "totul sau nimic". Mi-a replicat ca fiind Asociatie de proprietari, trebuie sa ma supun majoritatii. Numai ca acest contract s-a semnat inainte de acest moment.
Va rog sa ma ajutati cu sfaturi , care sa-mi clarifice situatia, si care sa ma ajute sa actionez corect in continuare.
In primul rand administratorul v-a dat un raspuns "neorientat", in sensul ca sistemul video de paza se poate monta si la decizia comitetului executiv. Adunarea generala se convoaca anual. In perioada dintre adunari comitetul executiv poate decide diverse lucrari si amenajari in imobil, evident in conditiile legii.
Care ar fi aceste legi? Pai chiar daca nu era asociatie de proprietari, asociatia Dv. functiona in niste limite cvasilegale, avea contracte cu furnizorii, cheltuielile ar trebui sa se imparta conform cu legea 230/2007. Pana la aparitia acestei legi vechile asociatii de locatari si transformatele asociatii de proprietari functionau in baza Legii 114/1996 care in mare parte se aseamana cu noua lege 230/2007 in privinta prevederilor specifice asociatiilor de proprietari.
Deci nu e nelegal faptul ca in comitet (!!??) s-a hotarat asta cu paza video. Numai ca ar trebui sa existe macar un PV al vreunei sedinte de comitet executiv in care sa se fi decis acest lucru.
..................
Pe de alta parte administratorul Dv. greseste de data asta, din spirit autocratic ca nu va primeste plata partiala a cotei. Astfel el va forteaza penalizarea unei sume mai mari ramasa in restanta decat acceptati Dv. sa ramaneti in restanta. Si asupra acestei modalitati de a incasa ar trebui sa stea o decizie a comitetului executiv, desi nu e deloc ortodoxa din punct de vedere contabil.
Deci la baza ambelor probleme pe care le aveti acolo, in asociatie, ar trebui sa fie niste PV ale sedintelor de comitet.
Dv. decideti ce aveti de facut in continuare, dar eu zic sa nu va faceti ambitia sa nu platiti. Odata plata facuta in intregime puteti sa discutati cu ei si despre legalitatea actiunilor din asociatie.
Primaria este prima autoritate, in ordine ierarhica, unde va puteti adresa cu sesizari daca ceva vi se pare nelegal.
Aici in aceasta sectiune aveti Documentatie aferenta asociatiilor de proprietari si pe care, daca aveti rabdarea si interesul sa o rasfoiti, poate va veti lamuri asupra multor aspecte care vi se par sau chiar sunt in neregula la Dv. acasa (in bloc, in asociatie).
Platiti orice suma doriti dv in contul bancar al asociatiei.
Cat priveste legalitatea activitatii asociatiei este greu de crezut ca atunci cand s-a transformat din asociatie de locatari in asociatie de proprietari nu ar fi fost indeplinite conditiile legale. Judecatorul delegat verifica toate documentele si nu accepta infiintarea asociatiei fara dovada ca s-a tinut adunarea generala, ca majoritatea proprietarilor au participat si-au fost deacord, etc
Este posibil ca si hotararea de a se instala camere de supraveghere sa se fi facut legal cu acordul proprietarilor iar dv nu ati stiut asa cum nu ati stiut de infiintarea asociatiei. Mai sunt si alti proprietari care nu vor sa plateasca pentru aceste camere video sau sunteti singur?
E important sa puteti accepta democratia. Deciziile sau hotararile luate de majoritatea proprietarilor sunt obligatorii si pentru cei care nu sunt deacord sau care au lipsit de la luarea acestora.
Daca nu va primeste cota de intretinere asa cum vreti Dv. s-o platiti, faceti o sesizare scrisa in doua exemplare (din care unul cu nr. de inregistrare, semnat si stampilat de presedinte - cum ca a luat la cunostinta - ramane la Dv.) in care ii semnalati incidentul cu administratorul. Ar trebui sa va raspunda in maxim 30 zile.
In cazul in care nu gasiti intelegere, informati-va asupra contului bancar al asociatiei si platiti direct in acest cont, asa cum v-a spus si @adriantot.
Mai aveti posibilitatea sa trimiteti banii prin posta, recipisa o pastrati ca dovada a acestei plati.
In cazul in care nu vi se primesc banii nici in aceasta forma sau nu vi se spune contul bancar aveti posibilitatea sa sesizati primaria de care apartineti - biroul de relatii cu asociatiile de proprietari.
Si, in final, daca situatia se perpetueaza luni de zile, astfel incat restanta si penalizarile pentru aceasta cresc semnificativ pentru buzunarul Dv. aveti posibilitatea de a actiona asociatia in judecata.
Ma bucur ca ati mentionat acest aspect cu plata in contul asociatiei. Si eu as dori sa fac la fel insa nu se cunoaste contul asociatiei. Am inteles ca nu se gaseste procesul verbal de numire a presedintelui si de aceea nu se poate deschide cont. Asociatia e infiintata de un an, ma intreb, daca nu avem cont bancar, unde stau bani nostri????