Am si eu urmatoare situatie, care imi creeaza multe neplaceri. Cu aproximativ 2-3 luni in urma am devenit Asociatie de proprietari(fara sa fiu anuntat, si fara sa ma intrebe cineva ceva). Inainte, insa de acest moment, administratorul impreuna cu presedintele, ca buni amici ce sunt, au bagat camere de luat vederi pe scara, fara sa fi intrebat nimeni, ci pur si simplu s-a pus la avizier un document in care se aducea la cunostiinta tuturor, ca incepand cu data de....vom plati si acest sistem de securitate. Datorita faptului ca nu am fost de acord cu aceasta "abordare" netransparenta(care include multe alte practici "oculte"), am refuzat sa platesc cota pentru acest serviciu, care ascunde in spate un contract dubios cu o firma "de casa". Aproximativ 5-6 luni mi-am platit intretinerea, cu exceptia platii acestui serviciu, numai ca saptamana aceasta, administratorul mi-a refuzat plata intretinerii, pe motiv ca "totul sau nimic". Mi-a replicat ca fiind Asociatie de proprietari, trebuie sa ma supun majoritatii. Numai ca acest contract s-a semnat inainte de acest moment.
Va rog sa ma ajutati cu sfaturi , care sa-mi clarifice situatia, si care sa ma ajute sa actionez corect in continuare.
Pentru deschiderea unui cont in banca trebuie copie a dosarului de infiintare a asociatiei, o copie legalizata la notar de la ultumul PV de AG de alegeri presedinte (ceea ce la Dv. nu este cazul).
Cu aceste documente si cu ce mai trebuie (informatiile se primesc la banca) presedintele poate deschide contul bancar.
PV de alegere a presedintelui trebuie sa fie in dosarul care a stat la baza hotararii judecatoresti de infiintare a asociatiei. Nu-mi pot imagina ca, o data ce s-a dat aceasta hotarare, presedintele sau altcineva s-a apucat sa desfaca dosarul si sa-l imprastie.
Mai degraba cred ca presedintele Dv. inventeaza tot felul de motive ca sa nu faca acest lucru.
Lipsa unui cont bancar ii poate atrage, in caz de control al primariei sau al Garzii Financiare sanctiuni nu chiar usoare.
Asociatia de proprietari are personalitate juridica, manevreaza bani si este obligata sa aiba cont bancar.
Nu neaparat. In stampila asociatiei noastre este trecut numai CIF-ul, iar chitantierele sunt din cele clasice.
Nu pe chitante trebuie sa scrie contul, ci pe lista de plata ar fi cel mai elegant, pentru ca aceea tine loc de factura....si contul este scris pe facturi ca sa stii unde poti plati factura.
La blocul nostru contul bancar este afisat la avizier, scris cu litere de-o schioapa pe o foaie separata. :)