Buna ziua,
avem un administrator total incompetent X-(X-(dar desi multi dintre locatari vrem sa-l schimbam nu reusim sa ne adunam intr-o adunare generala a locatarilor din cauza lipsei de timp. Mai sunt si alti locatari care sunt vechi in bloc si nu vor sa-l schimbe datorita fricii de schimbare.
as dori sa stiu daca se poate obtine revocarea administratorrului, a presedintelui si a comisiei de cenzori din functie fara sa convocam o adunare generala a locatarilor si doar cu un acord scris a 50%+1 din locatari, adica sa umblu din usa in usa pentru obtinerea semnaturii.
in plus as dori sa stiu care sunt exact pasii de urmat pentru revocarea celor de mai sus si ce raport trebuie sa prezinte fiecare dintre ei la incetarea contractului.
A avut loc sedinta, a fost schimbat presedintele.
Fostul presedinte a spus ca nu este normal sa fie schimbat... dar accepta situatia, a propus pe cineva si a plecat de la sedinta , fara sa mai participe la vot.
La aceasta sedinta administratorul ne-a adus la cunostinta ca asociatia noastra de proprietari nu mai are actele de infiintare ale asociatiei precum si arhiva. Acestea spune dansul au fost pierdute de fostul administrator in urma cu 3 ani.
S-au mai facut sedinte dar niciodata nu ni s-a adus la cunostinta asa ceva
Asociatia noastra nu are cont bancar. E legal?
Au fost schimbate comisia de cenzori si comitetul executiv.
Cum se procedeaza?
Pe mine m-au numit Presedintele comisiei de cenzori. Trebuie facuta o verificare din urma?
Mergeti la primarie unde se gaseste al doilea exemplar si cereti sa faceti o copie si ei va vor spune cum sa procedati pentru aceasta.
Verificarea gestiunii.
- verificati de urgenta situatia soldurilor de activ-pasiv (aveti o schema in articolul din top al sectiunii noastre - Documentatie aferenta asociatiilor de proprietari
- verificati ultimele facturi primite de la furnizori si vedeti ce restante sunt (daca sunt), daca s-au platit si ultimele chitante.
- verificati daca exista fond de rulment, registru de evidenta al acestuia.
- verificati fondul de reparatii si registrul acestuia;
- verificati fondul de penalizari si registrul acestuia;
- verificati restantele locatarilorsi de cand sunt acestea. Pentru cele mai vechi de 90 zile comitetul executiv poate sa someze restantierii sa le achite.
Contul bancar
Dupa ce obtineti dosarul de infiintare al asociatiei puteti sa faceti cont bancar. Bancile cer copii din acest dosar. Trebuie si 2 persoane care vor depune specimenul de semnatura (de obicei sunt administratorul si presedintele).
E bine sa faceti un cont bancar cu internet banking, astfel incat sa puteti verifica oricand contul asociatiei si achita facturile la furnizori de-acasa.
Am luat actele pentru a le verifica. Asociatia nu are registru pentru fondul de reparatii, registru pentru penalizari. Administratorul nu are nici un contract cu asociatia. Cand l-am intrebat in ce baza primeste banii mi-a spus ca in baza hotararii AG. Banii ii incaseaza pe niste dispozitii de plata volante si plateste impozit la trezorerie , fara a depune vreo declaratie pentru impozit.
Anul acesta a depus fise fiscale, in ultimii 3 ani nimic
La cheltuieli are foarte multe bilete de autobuz.
Nu stiu ce sa mai cred , aceste aspecte le-am sesizat la prima vedere.
Cine i-a semnat, contrasemnat acele dispozitii de plata?
Nu pot decat sa va spun sa o luati cu inceputul: intrati in posesia dosarului de infiintare a asociatiei, si urmati macar pasii pe care vi i-am scris mai sus.
Faceti contractele de mandat (daca e cazul) pentru presedinte si cenzor, faceti conventiile civile pentru administrator si ingrijitor si apoi o sa mai vedeti ce mai trebuie.
Incetul cu incetul va veti familiariza cu gestiunea asociatiei si veti reusi sa reconstituiti o parte din fonduri. La o asemenea bulibaseala si unui contabil cu state vechi in ale meseriei i-ar fi greu sa puna lucrurile la punct.
E de-a dreptul hazlie chestia cu biletele de autobuz! Le-a pus si pe acelea cand s-a dus la piata?:))
Exista formulare tip pentru contractele de mandat?
Trebuie facuta Conventie civila nu contract de munca cu timp partial?
Conventia civila inregistrez undeva, le avizeaza ITM cumva?