Buna ziua,
locuiesc intr-un bloc/casa cu 3 apartamente. Nu suntem asociatie de proprietari. Mentionez faptul ca factura de la Apanova vine pe numele unui proprietar de mai mult de 30 de ani. Niciodata nu au fost probleme cu neplata facturii. De vreo 3 ani de zile ap. nr.3, fiind sediu de firma (dar locuit permanent) refuza sa platesca apa, desi fiecare apartament are contor, iar plata facturii se face integral de catre ap. 1 si ap. 2. Pe cale amiabila exte exclus, ap. nr. 3 neplatind nici consumul de lumina pe comun si schimband de bunavoie usa la intrarea in imobil refuza sa dea o cheie celorlalti proprietari (usa ramanand deschisa, scara este o invitatie permanenta pt. cei care vor sa-si faca nevoile). Ce putem sa facem?
Multumesc.
O discutie cu furnizorul de apa pentru a incheia contracte separat pentru fiecare din cei 3 consumatori chiar cu suportarea cheltuielilor de bransamente separat sau cu instalarea de apometre agreate si sigilate de furnizor.
Daca acest lucru nu este acceptat de furnizor atunci solicitati ca furnizorul prin specialistii sai (juristi, economisti) sa va ajute in incheierea unui protocol intre cei 3 proprietari referitor la repartizarea apei si achitarea facturii. Acest document incheiar sub indrumarea specialistilor poate fi autentificat si de notar si folosit apoi, daca va mai fi cazul, in instanta.
Mai exista si varianta rezilierii de catre proprietarul pe numele caruia se afla contractul a utilitatilor si incheierea imediata a unui alt contract ( se vor instala contoare noi-apometre , iar la curentul electric va fi inlocuit contorul) In acest fel , cei care va fac probleme se vor trezi fara apa si curent si vor trebui sa se branseze individual , ramanand pe cont propriu.