buna ziua ,va rog sa-mi raspundeti si mie la o intrebare:suntem o societate care are un contract de inchiriere( teren) cu o alta societate ;in contract scrie ca trebuie sa emitem factura anului 2010 pana pe data de 15.03.2010 si plata se v a face pana pe data de 31.03.2010, fara alte precizari ;va rog sa-mi spuneti cum sa o emitem corect astfel incat sa repartizam suma aferenta anulul 2010 si pe venituri din chirii aferente trim.1 si pe venituri in avans , aferente trim.2,3,4.Se poate scrie pe factura doar chirie cf . contract nr........,data....... si sa le defalc eu, sau trebuie sa scriu :chirie trim.1, si avans chirie trim.2,3,4, si sa emitem apoi facturi pentru stornare avans si repunere chirie trim.2,3,4cum este corect astfel incat sa nu platesc tot impozitul pe profit aferent sumei intregi, va rog sa-mi raspundeti
va multumesc:((
Daca asa sunt prevederile contractului, ele trebuie respectate. Se face o factura in care se mentioneaza ca reprezinta chirie pe perioada ian-dec 2010. Se inreg pe ct 706 suma aferenta trimestrului I iar pe ct 472 restul. Lunar, incepind cu aprilie si pina in dec se va face nota 472=706 cu suma aferenta chiriei pt fiecare luna.
~ final discuție ~
Alte discuții în legătură
Despre chirii
ramolex
Buna ziua!
Luna aceasta firma noastra a semnat cu un client un contract de inchiriere a unui spatiu comercial, pe un an de zile, cu posibilitate de ... (vezi toată discuția)
Factura de avans
luciapap
Incasam avans in data de 20.01.2011, eliberam chitanta, in cat termen eliberam factura de avans, in codul fiscal am gasit pana in cea de-a 15 zi lucratoare a ... (vezi toată discuția)