Am un card de credit emis de o societate bancara nefinanciara, Cand am platit ultima rata, am intrebat daca este necesara actualizarea datelor personale, conform ultimelor reglementari bancare.
Mi s-a raspuns ca da si mi s-a dat spre semnare un document cu multe pagini, precizandu-se ca este doar o reinnoire a vechiului contract. Intrucat era foarte mare documentul, am intrebat daca sunt introduse clauze suplimentare, care ar modifica conditiile din vechiul contract, la care mi s-a raspuns ca nu. Bineinteles, cand m-am dus acasa am constatat ca era introdus un capitol nou, prin care eram asigurat la o societate de asigurari oarecare(anonima). Si tot bineinteles, la sfarsitul capitolului se preciza cu litere mici ca, daca nu vroiam sa fiu asigurat, sa mentionez in dreptul semnaturii de la final ca nu doresc acest lucru.
Mai mentionez ca documentul nu are numar de inregistrare si nici macar un titlu. Exista doar mentiunea in primul paragraf ca "prezentul document se anexeaza la contractul existent", desi in alte parti se foloseste denumirea de "contract" pentru el.
Am doua intrebari:
1. Exista vreo reglementare legala, care obliga posesorul unui card de credit sa fie asigurat in beneficiul creditorului?
2. Clauza prin care mi se baga un produs bancar nou pe gat, specificandu-se cu litere mici ca daca nu-l vreau, sa scriu la urma, este o clauza legal introdusa? Mi se pare mai corespunzator sa se scrie ceva de genul: sunt de acord sa fiu asigurat la societatea: -da, nu
Multumesc .
Este vorba de un abuz de incredere. mergeti la banca la care vi s-a emis acel card si cereti anularea lui. sunt obligati sa o faca. Daca nu , sa va prezinte documentul intern prin care va obliga la acest serviciu nedorit.
Nu ati specificat daca pe parcursul derularii creditului, ati fost si asigurat.Probabil da.In acest domeniu se practica asa numitele asigurari colective de viata, la care asiguratul intra in asigurare la data primei utilizari a cardului si este scos automat la data achitarii integrale.Documentul semnat nu reprezinta o cerere de asigurare si deci poate fi contestat ca fiind nul, printr-un document scris depus la emitent sau chiar la asigurator.
Cardul il am de 3 ani si nu am fost asigurat pana acum. Problema mea este daca exista o prevedere legala care sa ma oblige sa ma asigur pentru respectivul card.
A doua problema este :daca este normal sa semnez tot felul de acte aditionale ulterioare la contract, intocmite dupa bunul plac al societatii, fara a avea dreptul de a ma opune decat achitand suma si anuland contractul.
Am facut deja o solicitare scrisa de anulare a asigurarii si astept raspunsul
Contractul cu soc.financiara nebancara, este legea partilor semnatare.Prevederea ofertata-negociata-acceptata devine temeiul legal pentru eventuale litigii in instanta.
Asigurarea poate fi o conditie pentru a primi creditul(cardul).Daca a aparut pe parcursul derularii contractului, reprezinta o modificare posibila numai prin acceptul partilor.In conditiile contractuale puteti gasi raspunsul la procedurile/conditiile privind rezilierea unilaterala
Sunt intru totul de acord privind necesitatea asigurarilor si chiar sunt adeptul lor.
Problema mea a fost ca, la noi, inclusiv marile companii se comporta ca niste buticari, inducand in eroare clientii si tratandu-i ca pe pe niste "aia mici", ceea ce nu vezi in tarile civilizate, unde clientii sunt puternic protejati. Ce incredere pot avea in seriozitatea unei companii de asigurari care imi incheie o asigurare, fara a imi explica direct si clar ce este cu ea si a ma intreba daca o vreau?