In urma cu 3luni,luna decembrie,in magazinul in care lucrez ca sef case s-a prezentat un client care a cumparat de o suma ,,mare" mai multe produse ach cu cardul,casiera a omis semnarea chitantelor pos de catre client si aici problema mea,eu am verificat actele,sumele erau inregistrate corect,problema mea a fost ca nu am sesizat faptul ca chi nu sunt semnate,nu amluat in seama acest lucru deoarece aceste chi nu vin una dupa cealalta si nu pot cunoaste tipul ardului folosi(banda magnetica sau cip)ziua ulterioara cand intocmesc actele..la 1martie am primit schimbarea functiei si micsorearea salariului fara nici un motiv stipulat,fara advertisment,fara referat....iar acum o sapt firma a hotarat imputarea sumei mie si casierei,nici schimbarea functiei si nici imputarea nu imi par intemeiate si astfel nu am semnat...ce ma sfatuiti?ce masuri se pot lua contra mea,si in ce conditi?multumesc anticipat:)
Sfatul meu este sa discutati cu conducerea societatii si , daca nu vi se restituie sumele retinute abuziv din salariu , sa sesizati Inspectoratul Teritorial de Munca! Nu se pot face retineri din salariu decat in baza unor hotarari judecatoresti definitive si irevocabile!B-)
Succes!
De asemenea, in termen de 30 de zile de la data comunicarii deciziei de modificare unilaterala a salariului si functiei aveti posibilitatea sa va adresati instantei de judecata ...
Orice modificare a clauzelor unui c.i.m. se face prin incheierea unui act aditional, exceptie facand cand modificarea intervine ca urmare unui act normativ sau a contractului colectiv de muncă aplicabil.
Cu deosebit respect va rog sa-mi spuneti si mie in ce art.de act normativ se gaseste dispozitia conform careia c.i.m.se poate modifica fara act aditional si ca urmare a c.c.m. aplicabil.
Actul aditional care urma sa se inregistreze la ITM daca semnam nu preciza nici o dispozitie a vreunui art. de act normativ...lipseste si motivul acestei decizi.
Va multumesc
Retrogradare abuziva
geosau