Sunt angajata a unei firme si trebuie sa ma ocup de toate formalitatile pentru a da un angajat in somaj. Va rog ma poate ajuta cineva sa imi spuna care sunt formalitatile?
pentru Itm trebuie sa ai totul la zi si sa faci incetarea contractului persoanei respective cu art 65(1) vezi codul muncii. Operezi in revisal depui declaratii la ADM, platesti sa fii la zi. Duci ultimele declaratii la somaj.
Pe urma completezi o adeverinta cu ultimele 12 luni ale perioadei lucrate a persoanei respective, cu antetul angajatorului cu datele pesonale ale angajatului si se specifica baza de calcul al somajului suma datorata, achitata si numarul declaratiilor de somaj depuse la AJOFM. Cam aceasta este din partea firmei
Dupa ce ai facut toate astea persoana respectiva face o cerere si-si ridica carnetul de munca de la ITM, carnet de munca de care are nevoie la dosar.
Dosarul persoanei respective trebuie sa contina ( insusi persoana trebuie sa alerge pentru acestea):
Carnet de munca in original
Adeverinta eliberata de la ultimul loc de munca - ce ti-am explicat mai sus, vezi ca este formular tip.
Actul de identitate in original si copie
Actele de studii si calificare in original si copie
Certificat de nastere si casatorie copie si original
adeverinta medicala
Acte eliberate de organele fiscale teritoriale din care sa reiasa ca nu realizeaza venituri
declaratie pe proprie raspundere scrisa cu mana( i se da un model de la somaj dupa care se orienteaza)
un dosar plic si 2 plicuri timbrate, cam asta este
Ce este de retinut este ca sa poata beneficia de somaj trebuie sa aiba 12 luni lucrate in ultimii 2 ani. Nu neaparat la aceeasi firma. Daca la firma ta a lucrat de ex.5 luni ii eliberezi adeverinta doar pentru 5 luni, dar de asemenea trebuie sa-si faca rost de adeverinta de la firma unde a lucrat anterior pentru asi completa stagiul minim de 12 luni