avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 424 soluții astăzi

Conferință avocatnet.ro: Avalanșă de modificări în Codul muncii - analize și detalieri. Tot ce trebuie să știe angajatorii pentru conformare la noua legislație. Rezervă loc și participă → 

Acasă Subiect: cont bancar firma
Subiect: cont bancar firma
ACCES PREMIUM

Firmele fără cont bancar, în vizorul ANAF. Deținerea unui cont ar putea deveni obligatorie pentru a derula activități economice

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
26 Septembrie 2022 | 1 | 1828 | Timp de citire: 2 min.

Pe viitor, toate companiile care vor să deruleze activități economice ar putea fi obligate să dețină un cont bancar, o modificare a Codului de procedură fiscală în acest sens fiind în lucru la autorități, a declarat recent Lucian Heiuș, președintele Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF). Acesta a spus că, dacă schimbarea nu va fi posibilă, va face demersuri ca măcar obținerea codului de TVA să fie condiționată de existența unui cont bancar. În prezent, lipsa unui cont bancar este considerată un indiciu de risc fiscal. Citește articolul

ACCES PREMIUM

De-acum, şi organele fiscale locale pot obţine datele bancare ale contribuabililor

Eduard Popescu în Taxe și impozite
Redactor, avocatnet.ro
20 Decembrie 2016 | 0 | 21105 | Timp de citire: 3 min.

De-acum, şi organele fiscale locale pot solicita datele de identificare ale persoanelor fizice şi ale firmelor ce deschid sau închid un cont bancar, în condiţiile în care organul fiscal central, respectiv Agenţia Naţională de Administrare Fiscală (ANAF), le primeşte deja zilnic de la 1 iulie. Noua măsură este inclusă într-un act normativ publicat luni în Monitorul Oficial şi aceasta stabileşte că transmiterea datelor bancare ale contribuabililor se realizează electronic, prin intermediul unui sistem informatic propriu al Fiscului. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Ce trebuie să faci obligatoriu în primele 30 de zile de la înființarea unei firme?

Accountable în Start-up
2 August 2016 | 6 | 25360 | Timp de citire: 3 min.

Înființarea societății comerciale cu răspundere limitată (SRL) se încheie odată cu eliberarea certificatului de înregistrare de către Oficiul Registrul Comerțului (ORC). Orice SRL nou-înființată are următoarele trăsături principale: este neînregistrată în scopuri de TVA și este plătitoare de impozit pe veniturile micro-întreprinderilor. Din momentul eliberării documentelor de la ORC, reprezentanții societății devin responsabili cu îndeplinirea unei multitudini de obligații. Întârzierea sau neîndeplinirea acestora poate avea consecințe nefaste, cum ar fi amenzi sau îngreunarea desfășurării activității. Citește articolul