avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 307 soluții astăzi
Autori Accountable

Accountable

Accountable ofera servicii de contabilitate, expert contabil, administrare personal, salarizare si Registrul Comertului. Accountable si-a stabilit un obiectiv din a fi un sprijin special pentru intreprinzatorii aflati la inceput de drum si din a-i ajuta pe cei mai experimentati sa inteleaga cifrele din spatele afacerilor lor. Pentru cei la inceput de drum, Accountable ofera in mod special consultanta gratuita la alegerea formei juridice si servicii de infiintare gratuita a firmei, daca intreprinzatorul alege serviciile de contabilitate Accountable. Pentru intreprinzatorii experimentati Accountable a creat un sistem de comunicare foarte eficient in care intreprinzatorii primesc raspuns in timp real la solicitarile lor si un raport lunar in care se detaliaza cei mai importanti indicatori pentru fiecare afacere.

ACCES GRATUIT

Reminder Ai decis să devii întreprinzător? Iată zece lucruri la care să te aștepți

Accountable în Ghidul antreprenorului
26 Aprilie 2018 | 2 | 15598 | Timp de citire: 5 min.

Un citat celebru atribuit lui Henry Ford sună așa: "Indiferent de crezi că poți, sau crezi că nu poți - ai dreptate!". Demersul antreprenorial poate fi descris foarte bine de acest citat. Întreprinzătorii care ajung la succes se uită preponderent la motivele pentru care vor reuși, pe când ceilalți se uită la motivele pentru care nu vor reuși. Este bine, deci, să fii pozitiv, să crezi și să speri, dar acest lucru nu trebuie să te împiedice să ai o abordare realistă și să prevezi obstacolele pe care le poți întâmpina. Cum altfel ai putea să le depășești? Citește articolul

ACCES GRATUIT

Ce beneficii poți obține dacă declari angajatorului persoane în întreținere și coasigurați?

Accountable în Start-up
27 Octombrie 2016 | 14 | 233383 | Timp de citire: 4 min.

La momentul semnării unui contract individual de muncă, orice angajat este solicitat să declare dacă are în întreținere anumite persoane și dacă printre acestea se află și persoane pentru care dorește calitatea de coasigurat. Declararea persoanelor în întreținere va duce la diminuarea impozitului pe venit care se reține salariatului, iar înregistrarea unor coasigurați va face ca aceștia din urmă să fie acoperiți prin sistemul asigurărilor sociale de sănătate, chiar dacă nu plătesc contribuția. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Ești sătul să fii angajat? Iată șapte idei de afaceri pentru care nu-ți trebuie mulți bani și experiență

Accountable în Start-up
20 Octombrie 2016 | 3 | 141292 | Timp de citire: 4 min.

Există numeroase idei de afaceri care nu necesită sume mari de bani pentru a fi puse în practică. În mod surprinzător însă, mulți oameni cu gânduri antreprenoriale le evită. Se gândesc că nu vor fi cu adevărat întreprinzători dacă nu pornesc “cum trebuie”, adică având un buget generos, angajați și un sediu frumos. Paradoxal însă, atunci când pornești fără bani ai șanse destul de mari de succes. Lipsa acestei resurse te va învăța să o gestionezi și să nu faci risipă, iar dacă cumva dai greș, vei putea să te remontezi mai ușor dacă suma de bani investită a fost minimă. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Șapte sfaturi ca să atragi și să păstrezi cei mai buni angajați

Accountable în Start-up
18 Octombrie 2016 | 0 | 10891 | Timp de citire: 4 min.

Ca proprietar al unei afaceri mici îți este foarte greu să conduci un proces profesionist de recrutare și selecție. Este doar încă una dintre îndatoririle adiacente ce-ți revine pe lângă cea principală de a face bani pentru firma ta. Dar această îndatorire este foarte importantă, există chiar păreri conform cărora este mai important și prioritar să găsești oamenii potriviți decât să stabilești obiectivele. Cu oameni buni vei ajunge întotdeauna într-o destinație frumoasă, chiar dacă nu ai avut acest obiectiv încă de la început dar un obiectiv stabilit, oricât de bun și ambițios ar fi, cu greu va fi atins fără oamenii potriviți. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Care sunt principalele obligații ale firmei tale atunci când ai angajați?

Accountable în Start-up
13 Octombrie 2016 | 0 | 24472 | Timp de citire: 4 min.

Atunci când afacerea ta se dezvoltă și realizezi că îți poți permite să angajezi pe cineva, este un motiv de mare bucurie. În sfârșit, te poți multiplica și poți să delegi sarcinile consumatoare de timp, care aduc puțină valoare adăugată. Poți deservi mai mulți clienți și devii mai profitabil. Dar odată cu această victorie vin și o serie de noi responsabilități legale, menite să asigure o relație echilibrată între firma ta și noii angajați. În cele ce urmează ne concentrăm pe cele mai importante modificări și obligații care apar în viața unei firme, atunci când aceasta face angajări. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Cum se face trecerea de la impozit pe venitul microîntreprinderilor la impozit pe profit și invers?

Accountable în Start-up
11 Octombrie 2016 | 3 | 18122 | Timp de citire: 5 min.

Societățile comerciale din România sunt impozitate în două modalități, în momentul de față, în funcție de veniturile totale. Astfel, dacă suma veniturilor totale este mai mică decât 100.000 de euro, societatea este obligată să plătească impozit pe venitul microîntreprinderilor, iar dacă veniturile totale trec de acest plafon, societatea este obligată să plătească impozit pe profit. În scopul respectării legii, dar și pentru interesul propriu, este bine pentru întreprinzători să urmărească an de an poziționarea față de plafonul de 100.000 de euro. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Modificarea activităților la SRL: Adăugarea sau eliminarea de activități și extinderea sau restrângerea obiectului de activitate

Accountable în Start-up
6 Octombrie 2016 | 1 | 25748 | Timp de citire: 5 min.

Obiectul de activitate al unei societăți cu răspundere limitată (SRL) este definit cu ajutorul codurilor de Clasificare a activităților din economia națională (CAEN). Pentru a-și manifesta intenția de principiu de a desfășura la un moment dat o anumită activitate, SRL trebuie să aibă codul CAEN corespunzător menționat în actul constitutiv. Dacă, dincolo de intenție, acea activitate se și desfășoară efectiv într-una dintre locațiile înregistrate (sediul social sau punctul de lucru), atunci se cheamă că trebuie autorizat codul CAEN corespunzător pentru locația în discuție. Așadar, desfășurarea unei anumite activități de către o SRL presupune îndeplinirea a două condiții: existența codului CAEN în actul constitutiv și autorizarea codului CAEN în locația/locațiile corespunzătoare. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Cum îți alegi contabilul și inspectorul de resurse umane, doi oameni esențiali în afacerea ta

Accountable în Start-up
4 Octombrie 2016 | 3 | 61975 | Timp de citire: 7 min.

Întreprinzătorii români se luptă zi de zi cu birocrația și multiplele obligații legale pe care le au. Pe fiecare plan al activității lor există autorități către care trebuie să raporteze, documente și registre de completat, proceduri stricte de conceput și urmat și multe altele asemenea. Nu este de mirare că, în acest context, întreprinzătorii ajung să privească ținerea evidențelor contabile și administrarea personalului ca fiind doar niște obligații impuse prin lege. Aceste două aspecte din viața unei afaceri sunt însă mult mai mult decât atât, reprezintă două dintre cele cinci funcțiuni ale firmei definite în literatura de management și buna lor funcționare oferă întreprinzătorului posibilitatea de a fi profitabil, de a-și îndeplini obiectivele și de a crea o afacere pe termen lung, care va trece testul timpului si va putea fi transmisă din generație în generație. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Antrepozitul fiscal: Ce reprezintă, cum obținem autorizația și ce obligații avem?

Accountable în Start-up
29 Septembrie 2016 | 0 | 36420 | Timp de citire: 8 min.

Antrepozitul fiscal se referă la locul fizic aflat sub controlul autorității fiscale competente și în care produsele accizabile pot fi fabricate, transformate, deținute, primite sau expediate în regim suspensiv de către antrepozitarul autorizat. Regimul suspensiv presupune ca, pe perioada producerii, transformării, deținerii și deplasării produselor, plata accizelor să fie suspendată. Într-un antrepozit fiscal pot fi produse, transformate și deținute în regim suspensiv de accize numai produsele accizabile aparținând uneia dintre următoarele grupe de produse: alcool și băuturi alcoolice, tutun prelucrat, precum și produse energetice. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Ești nemulțumit de un salariat? Ce soluții legale ai pentru a-l concedia

Accountable în Start-up
27 Septembrie 2016 | 0 | 28505 | Timp de citire: 7 min.

Recrutarea și selecția unor angajați de calitate nu este o treabă ușoară. De aceea, marile companii au departamente întregi cu oameni specializați care se ocupă numai de acest lucru. Dar ce poți face atunci când ai o afacere la început de drum și nu ai cunoștințe sau experiență în recrutare și nici resurse pentru a subcontracta un serviciu extern? Ei bine, faci angajările așa cum știi tu mai bine și speri la ce e mai bun. Realitatea este însă că, de multe ori, vei face greșeli la angajare și vei fi foarte interesat de opțiunile pe care le ai în momentul în care realizezi că angajatul nu este ceea ce trebuie. În cele ce urmează vom discuta despre opțiunile de concediere a angajaților. Citește articolul