Cheltuielile de protocol sunt cheltuieli ocazionate de acordarea unor cadouri, tratații și mese partenerilor de afaceri, efectuate în scopul afacerii. În funcție de tipul cheltuielii, o companie are nevoie de anumite documente care să îi permită decontarea. Citește articolul
Companiile trebuie să acorde o atenție sporită cheltuielilor făcute și înregistrate „pe firmă”. Existența unor documente-suport, deși întocmite potrivit legii, prin care se face dovada efectuării operațiunilor, nu este neapărat suficientă pentru justificarea deductibilității cheltuielilor. Citește articolul
Companiile trebuie să fie foarte atente atunci când pregătesc documentațiile necesare delegațiilor în țară, în condițiile în care, la control, Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) verifică aceste aspecte. Iar lipsa unor acte îi poate determina pe inspectorii fiscali să reclasifice anumite cheltuieli cu deplasările ca nedeductibile. Citește articolul
Pentru serviciile primite de la furnizori, documentația care le însoțește este foarte importantă în cazul unui control de la Fisc. În funcție de actele întocmite de firmă, inspectorii fiscali permit deductibilitatea, integrală sau parțială, a cheltuielilor ocazionate de achiziția acelor servicii. Dacă documentația este necorespunzătoare (lipsește, este greșit întocmită ori incompletă), angajații Fiscului veniți în control pot decide chiar că acele cheltuieli sunt nedeductibile în totalitate. Citește articolul
Plata efectivă a diurnelor către angajați comportă mai multe riscuri fiscale, dacă firmele nu sunt atente la oferirea acestor sume de bani. Spre exemplu, dacă acordă diurne, companiile nu mai pot deconta în plus angajatului și alte cheltuieli pentru masă sau transport. Totuși, riscurile fiscale asociate plăților de diurne pot fi evitate cu ușurință, dacă firmele respectă regulile de acordare a sumelor de bani evidențiate mai jos. Citește articolul
În cazul cursurilor de dezvoltare profesională la care participă angajații, principala greșeală pe care o fac companiile este aceea că nu documentează necesitatea programelor de instruire și nu arată care este beneficiul cursurilor, astfel că, în cazul unui control fiscal, ANAF poate considera că cheltuielile sunt nedeductibile. Citește articolul