Curtea de Justiţie a Uniunii Europene (CJUE) a decis recent că serviciul de punere în legătură cu conducători auto neprofesioniști furnizat de Uber ține de serviciile din domeniul transporturilor, astfel că statele membre ale Uniunii pot reglementa condițiile de prestare a acestui serviciu. Prin urmare, compania ar putea fi obligată de autoritățile autohtone să obțină autorizațiile și licențele solicitate și celorlalți transportatori autorizați, cazul taximetriștilor. În acest context, vă prezentăm azi care sunt pașii pe care trebuie să îi urmeze o companie pentru a se autoriza ca transportator în România, în conformitate cu cadrul legal autohton. Citește articolul
Potrivit legislației din România, cei care vor să transporte legal persoane, contra cost, în mod regulat, trebuie să fie autorizați, în caz contrar riscând să primească amenzi de până la 5.000 de lei. Așa cum a subliniat recent o instanță din România, șoferii ce se folosesc de Uber ca să facă taximetrie fără autorizație sunt în afara legii. De altfel, serviciul Uber îi supără pe majoritatea celor care practică taximetria, dovadă fiind și procesul intentat contra companiei de către o autoritate din domeniu, pentru concurență neloială. În România și peste tot pe unde funcționează, Uber se apără spunând că nu oferă servicii de transport și că este doar un intermediar tehnologic între cei care trebuie să ajungă undeva și cei care se întâmplă să meargă într-acolo, iar șoferii Uber sunt propriii angajați și responsabili de modul în care își desfășoară activitatea. Citește articolul
Agenţia Naţională de Administrare Fiscală (ANAF) vrea să recupereze taxele şi impozitele datorate pentru câştigurile obţinute în 2015 de către şoferii Uber, potrivit unui comunicat de azi al Confederației Operatorilor și Transportatorilor Autorizați din România (COTAR). Mai mult, Fiscul ar putea încasa integral veniturile obţinute de către cei ce oferă, contra cost, servicii de transport, în contextul în care câştigurile nu au fost declarate autorităţilor române. Citește articolul