Ridesharing-ul (sau transportul alternativ, cum este cunoscut oficial la noi) este reglementat, mai nou, prin ordonanță de urgență. Acest act prevede că șoferii care lucrează pentru aplicațiile precum Uber sau Bolt au aproximativ patru luni ca să intre în legalitate, proces ce va implica parcurgerea mai multor pași. Citește articolul
Șoferii care lucrează pentru firmele care dețin aplicații de ridesharing, pentru a obține venituri, vor putea să transporte persoane cu mașina numai în anumite condiții stricte, conform ordonanței transportului alternativ. Una dintre acestea va fi că șoferii vor fi obligați să folosească aparate de marcat și să dea clienților bonuri fiscale, însă numai dacă plățile se fac fizic la finele curselor (cu numerar sau card bancar). Dacă plățile se vor face automat, prin intermediul aplicațiilor de ridesharing, casa de marcat nu va fi obligatorie. Citește articolul
Ordonanța de urgență care reglementează, în premieră, ridesharing-ul în România a apărut astăzi în Monitorul Oficial. Aceasta prevede că șoferii care lucrează acum pentru aplicații precum Uber sau Bolt vor avea exact patru luni la dispoziție pentru a intra în legalitate, altfel vor risca sancționarea. Citește articolul
Șoferii care lucrează acum pentru aplicații de ridesharing precum Uber sau Bolt vor putea continua să facă asta numai în anumite condiții ce vor fi reglementate curând prin ordonanță de urgență. În acest sens, un proiect de OUG privind ridesharing-ul, care este foarte asemănător cu un proiect de lege aflat deja în dezbaterile parlamentarilor, a fost adoptat marți de Executiv și urmează să apară în Monitorul Oficial. Citește articolul
Cei care transportă persoane contra-cost, fără autorizațiile impuse de legislația taximetriei, pot fi de azi sancționați mult mai ușor, de la prima abatere, conform unei ordonanțe de urgență adoptate de puțină vreme. Sancționarea mai ușoară a taximetriei ilegale, fără să fie nevoie să se dovedească faptele repetate, a mai fost propusă și anul trecut, și în 2017, dar respectivele proiecte nu au ajuns niciodată să fie adoptate de Guvern. Citește articolul
Legea a sancționat și până acum taximetria ilegală, numai că amenda de până la 5.000 de lei a fost mai greu de aplicat pentru că trebuia dovedit caracterul repetat al faptei. În aprilie a apărut în Monitorul Oficial și modificarea cerută în mod repetat de reprezentanții transportatorilor autorizați din România, adică scoaterea din lege a condiției caracterului repetat al faptei. Modificarea se aplică de azi și permite ca amendarea să se facă mai ușor, însă e incorect să spunem că acest proiect interzice ridesharingul. În acest timp, la Parlament sunt două proiecte de legi privind reglementarea ridesharingului la noi în țară. Citește articolul
Conducătorii autoturismelor cu care se efectuează servicii de transport alternativ, precum cele oferite prin Uber, vor fi obligați să obțină certificate de atestare profesională, cerute de Legea taximetriei și celor care vor să presteze servicii de transport în regim de taxi sau de închiriere. Cerința e cuprinsă într-o propunere legislativă care a primit deja undă verde de la Senat și va presupune susținerea unui test-grilă și parcurgerea unui curs special de pregătire. Amenda pentru lipsa acestui certificat vor fi de până la 5.000 de lei/cursă. Citește articolul
Serviciile de ridesharing (precum Uber) vor trebui să se autorizeze și să funcționeze în România în baza unui proiect legislativ înregistrat recent la Senat. Acoperind un vid legislativ de la noi, aceste companii vor trebui să plătească și o taxă anuală în vederea funcționării legale, vor trebui să-și verifice periodic șoferii, iar aceștia din urmă vor fi nevoiți să aibă asupra lor întotdeauna mai multe documente cerute de lege, pentru control. Proiectului nu-i scapă nici aspectul fiscalității, pentru că se prevede obligația de a da un document fiscal electronic pasagerului, șoferii neavând voie să ceară nici măcar un leu în plus de la pasagerii lor. Citește articolul
Curtea de Justiție a Uniunii Europene (CJUE) a fost pusă să rezolve "criza de identitate" a serviciului Uber și să aprecieze dacă, având în vedere modul cum funcționează, poate fi considerat sau nu un serviciu de transport. În răspunsul dat astăzi publicității, Curtea subliniază că Uber este un serviciu de transport, iar intermedierea e doar o componentă a acestui serviciu global. Iar statele membre ale Uniunii sunt cele care pot să reglementeze modul cum funcționează Uber. Citește articolul
În baza unei decizii recente a Curții de Justiție a Uniunii Europene (CJUE), serviciul Uber ar putea fi obligat de autoritățile din România să obțină autorizațiile solicitate oricărui transportator autorizat, ceea ce ar însemna anumite obligații de îndeplinit și pentru șoferii parteneri. Raportându-ne la legislația națională, arătăm astăzi care este procedura de autorizare, dar și ce trebuie să facă șoferii de taxi, acolo unde ar urma să fie încadrați și cei ce lucrează pentru platforma Uber. Citește articolul