Chiar dacă aplicațiile de tipul Star Taxi nu oferă servicii de transport, ele tot ar putea fi obligate să se autorizeze pentru prestarea activității (servicii de tip dispecerat, în cazul concret), atât timp cât oricine oferă asemenea servicii (fie printr-o aplicație, fie în modul tradițional, prin telefon) e obligat să o facă, a reținut, astăzi, Curtea de Justiție a Uniunii Europene (CJUE). Decizia Curții este importantă nu doar pentru că vorbim de o problemă ce a pornit din România, ci și pentru că ajută la clarificarea cazurilor în care servicii digitale de intermediere pot fi obligate să se autorizeze sau nu. Citește articolul
Conducătorii autoturismelor cu care se efectuează servicii de transport alternativ, precum cele oferite prin Uber, vor fi obligați să obțină certificate de atestare profesională, cerute de Legea taximetriei și celor care vor să presteze servicii de transport în regim de taxi sau de închiriere. Cerința e cuprinsă într-o propunere legislativă care a primit deja undă verde de la Senat și va presupune susținerea unui test-grilă și parcurgerea unui curs special de pregătire. Amenda pentru lipsa acestui certificat vor fi de până la 5.000 de lei/cursă. Citește articolul
Serviciile de ridesharing (precum Uber) vor trebui să se autorizeze și să funcționeze în România în baza unui proiect legislativ înregistrat recent la Senat. Acoperind un vid legislativ de la noi, aceste companii vor trebui să plătească și o taxă anuală în vederea funcționării legale, vor trebui să-și verifice periodic șoferii, iar aceștia din urmă vor fi nevoiți să aibă asupra lor întotdeauna mai multe documente cerute de lege, pentru control. Proiectului nu-i scapă nici aspectul fiscalității, pentru că se prevede obligația de a da un document fiscal electronic pasagerului, șoferii neavând voie să ceară nici măcar un leu în plus de la pasagerii lor. Citește articolul
Curtea de Justiție a Uniunii Europene (CJUE) a fost pusă să rezolve "criza de identitate" a serviciului Uber și să aprecieze dacă, având în vedere modul cum funcționează, poate fi considerat sau nu un serviciu de transport. În răspunsul dat astăzi publicității, Curtea subliniază că Uber este un serviciu de transport, iar intermedierea e doar o componentă a acestui serviciu global. Iar statele membre ale Uniunii sunt cele care pot să reglementeze modul cum funcționează Uber. Citește articolul
Curtea de Justiţie a Uniunii Europene (CJUE) a decis recent că serviciul de punere în legătură cu conducători auto neprofesioniști furnizat de Uber ține de serviciile din domeniul transporturilor, astfel că statele membre ale Uniunii pot reglementa condițiile de prestare a acestui serviciu. Prin urmare, compania ar putea fi obligată de autoritățile autohtone să obțină autorizațiile și licențele solicitate și celorlalți transportatori autorizați, cazul taximetriștilor. În acest context, vă prezentăm azi care sunt pașii pe care trebuie să îi urmeze o companie pentru a se autoriza ca transportator în România, în conformitate cu cadrul legal autohton. Citește articolul