Companiile de taximetrie și alți transportatori locali privați nu mai sunt obligați să achiziționeze mașini electrice sau pe gaz, potrivit unei ordonanțe publicate miercuri în Monitorul Oficial, care se aplică deja. În plus, au fost stabilite ținte minime în procesul de achiziție publică sau sectorială a vehiculelor nepoluante, pentru autoritățile și instituțiile publice. Citește articolul
Chiar dacă aplicațiile de tipul Star Taxi nu oferă servicii de transport, ele tot ar putea fi obligate să se autorizeze pentru prestarea activității (servicii de tip dispecerat, în cazul concret), atât timp cât oricine oferă asemenea servicii (fie printr-o aplicație, fie în modul tradițional, prin telefon) e obligat să o facă, a reținut, astăzi, Curtea de Justiție a Uniunii Europene (CJUE). Decizia Curții este importantă nu doar pentru că vorbim de o problemă ce a pornit din România, ci și pentru că ajută la clarificarea cazurilor în care servicii digitale de intermediere pot fi obligate să se autorizeze sau nu. Citește articolul
Senatorii au votat favorabil, luni, un proiect de lege prin care să extindă numărul maxim de locuri pe care îl poate avea o mașină folosită pentru taximetrie, de la cinci la nouă locuri. Citește articolul
Anul 2019 a reprezentat anul schimbărilor pentru cei care fac taximetrie sub diverse forme, fie că vorbim de tradiționalele firme de taximetrie sau de noile metode de transport alternativ prin intermediul aplicațiilor precum Uber sau Yango. Taximetria ilegală este acum sancționată de la prima abatere, iar firmele de ridesharing sunt nevoite să intre în legalitate până la data de 1 februarie 2020. Mai mult, firmele de taximetrie și alți transportatori locali privați de persoane vor fi nevoiți să achiziționeze mașini electrice. O serie de probleme însă nu au fost încă reglementate, mai ales din punct de vedere fiscal. Citește articolul
Începând cu prima lună din 2020, firmele de taximetrie și alți transportatori locali privați de persoane trebuie să cumpere inclusiv mașini electrice sau care merg cu gaz, conform unei legi care a intrat deja în vigoare. Aproape o treime din achizițiile plănuite vor trebui să fie mijloace de transport ecologice. Citește articolul