Un ordin al ministrului Transporturilor pentru modificarea și completarea unor norme care reglementează autorizarea, controlul și pregătirea profesională a personalului din domeniul transporturilor rutiere a fost publicat astăzi în Monitorul Oficial. Modificările aduse urmăresc unificarea normelor privind atestarea conducătorilor auto în regim de taxi și în regim de închiriere. Citește articolul
Începând din 4 decembrie, absolvenții examenelor de obținere a atestatelor pentru transport în regim de taxi ori închiriere nu mai pot obține documentele de certificare a acestei calități decât online. Singurii care trebuie să facă astfel de solicitări în formula ”clasică” sunt managerii de transport. Citește articolul
Vechea lege a taximetriei, care datează din anul 2003, ar urma să fie modificată, conform unei propuneri legislative ce se consideră că a trecut tacit de Senat, deoarece n-a fost dezbătută și votată în termenul legal, cu toate că acesta fusese prelungit anterior. Modificările semnificative îi vizează atât pe șoferi și companiile de taximetrie, cât și pe pasageri. Propunerile vizează aspecte precum tarifele, modalitatea de acordare a licențelor, accesul taxiurilor pe benzile speciale pentru transportul în comun și gestionarea serviciilor de către operatori. Citește articolul
Legislația fiscalizării caselor de marcat prevede un set standard de documente necesare în dosarele pentru atribuirea numerelor unice de identificare. Totuși, printr-un ordin recent al Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF), s-a stabilit ce acte suplimentare pot fi cerute atunci când vine vorba de transport alternativ, transport prin taxi sau închirierea către turiști a camerelor din locuințele personale. Citește articolul
Ca regulă generală, potrivit Codului rutier, toate persoanele dintr-o mașină aflată în mers, indiferent că vorbim despre șoferi sau pasageri, sunt obligate să poarte centura de siguranță. Pe de altă parte, regulamentul de aplicare a Codului rutier stabilește mai multe excepții de la această obligație, printre care și pentru taximetriști. Pentru că nu sunt amintiți alături de taximetriști în lista celor exceptați, șoferii ce fac transport alternativ nu pot beneficia de scutirea de la portul centurii de siguranță. Citește articolul
Companiile de taximetrie și alți transportatori locali privați nu mai sunt obligați să achiziționeze mașini electrice sau pe gaz, potrivit unei ordonanțe publicate miercuri în Monitorul Oficial, care se aplică deja. În plus, au fost stabilite ținte minime în procesul de achiziție publică sau sectorială a vehiculelor nepoluante, pentru autoritățile și instituțiile publice. Citește articolul
Chiar dacă aplicațiile de tipul Star Taxi nu oferă servicii de transport, ele tot ar putea fi obligate să se autorizeze pentru prestarea activității (servicii de tip dispecerat, în cazul concret), atât timp cât oricine oferă asemenea servicii (fie printr-o aplicație, fie în modul tradițional, prin telefon) e obligat să o facă, a reținut, astăzi, Curtea de Justiție a Uniunii Europene (CJUE). Decizia Curții este importantă nu doar pentru că vorbim de o problemă ce a pornit din România, ci și pentru că ajută la clarificarea cazurilor în care servicii digitale de intermediere pot fi obligate să se autorizeze sau nu. Citește articolul
Senatorii au votat favorabil, luni, un proiect de lege prin care să extindă numărul maxim de locuri pe care îl poate avea o mașină folosită pentru taximetrie, de la cinci la nouă locuri. Citește articolul
Anul 2019 a reprezentat anul schimbărilor pentru cei care fac taximetrie sub diverse forme, fie că vorbim de tradiționalele firme de taximetrie sau de noile metode de transport alternativ prin intermediul aplicațiilor precum Uber sau Yango. Taximetria ilegală este acum sancționată de la prima abatere, iar firmele de ridesharing sunt nevoite să intre în legalitate până la data de 1 februarie 2020. Mai mult, firmele de taximetrie și alți transportatori locali privați de persoane vor fi nevoiți să achiziționeze mașini electrice. O serie de probleme însă nu au fost încă reglementate, mai ales din punct de vedere fiscal. Citește articolul
Începând cu prima lună din 2020, firmele de taximetrie și alți transportatori locali privați de persoane trebuie să cumpere inclusiv mașini electrice sau care merg cu gaz, conform unei legi care a intrat deja în vigoare. Aproape o treime din achizițiile plănuite vor trebui să fie mijloace de transport ecologice. Citește articolul