Ordinul dispune, mai întâi, că, în cazul activității de transport alternativ cu autoturism și conducător auto și în cazul activității de transport în regim de taxi, ANAF poate solicita copia contractului de comodat sau de închiriere a autovehiculului.
Totodată, în cazul transportului alternativ, ANAF poate face un schimb de informații au Autoritatea Rutieră Română pentru a obține unele informații suplimentare - cele din autorizația pentru transportul alternativ.
Apoi, în cazul persoanelor fizice care închiriază în scop turistic camerele din locuințele personale, ANAF poate solicita o dovadă a deținerii în proprietate a spațiului sau a dreptului de a subînchiria imobilul.
În fine, noul act normativ mai face referire și la situația în care utilizatorul casei de marcat a murit. Dacă moștenitorul de drept al aparatului depune o cerere pentru atribuirea numărului unic de identificare, ANAF solicită acestuia certificatul de moștenitor care atestă includerea în masa succesorală a casei de marcat.
Unde se cere numărul unic și actele de bază pentru dosar
Potrivit articolului 61 din normele Ordonanței caselor de marcat, atribuirea numărului unic de identificare din Registrul caselor de marcat se cere administrațiilor județene ale finanțelor publice, pentru aparatele de marcat instalate pe raza județelor, respectiv Direcției Generale Regionale a Finanțelor Publice București, pentru aparatele de marcat instalate pe raza municipiului București și a județului Ilfov.
Prin excepție:
- în cazul contribuabililor mari care instalează aparate de marcat pe raza municipiului București și a județului Ilfov, solicitarea se adresează Direcției generale de administrare a marilor contribuabili;
- în cazul utilizatorilor care desfășoară activități cu caracter ambulant, solicitarea se face la administrațiile județene ale finanțelor publice în a căror rază își au sediul social/domiciliul sau, după caz, Direcției Generale Regionale a Finanțelor Publice București, în cazul utilizatorilor care au sediul social/domiciliul în municipiul București și în județul Ilfov.
- cererea de atribuire a numărului;
- copia facturii și a documentului de plată care atestă achiziționarea aparatului de marcat, copia contractului de vânzare-cumpărare cu plata în rate sau, după caz, copia contractului de leasing financiar încheiat cu clauză expresă privind asumarea obligației părților că la expirarea contractului de leasing se transferă utilizatorului dreptul de proprietate asupra aparatului;
- copia procesului-verbal de sigilare a memoriei fiscale și a aparatului de marcat;
- declarația pe propria răspundere a utilizatorului privind adresa de la locul unde va fi instalat aparatul de marcat sau, după caz, declarația privind desfășurarea activității în regim ambulant ori în regim de taxi;
- declarația pe propria răspundere a utilizatorului privind numărul de înmatriculare al autovehiculului pe care se va instala aparatul de marcat electronic fiscal, însoțită de copia autorizației taxi, în cazul activității de taximetrie.