avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 800 soluții astăzi
Acasă Subiect: fiscalizare case de marcat
Subiect: fiscalizare case de marcat
ACCES PREMIUM

Atribuirea numărului casei de marcat: Acte suplimentare ce pot fi cerute pentru transportul alternativ sau prin taxi ori pentru închirierea locuințelor pentru turiști

avocatnet.ro în Contabil și fiscal
13 Octombrie 2023 | 0 | 2276 | Timp de citire: 2 min.

Legislația fiscalizării caselor de marcat prevede un set standard de documente necesare în dosarele pentru atribuirea numerelor unice de identificare. Totuși, printr-un ordin recent al Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF), s-a stabilit ce acte suplimentare pot fi cerute atunci când vine vorba de transport alternativ, transport prin taxi sau închirierea către turiști a camerelor din locuințele personale. Citește articolul

ACCES PREMIUM

„Marea conectare” a caselor de marcat a venit și a trecut, dar ce trebuie să știe comercianții mai departe?

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
24 Decembrie 2021 | 0 | 2620 | Timp de citire: 2 min.

În anul curent, autoritățile au pus lucrurile la punct pentru a permite companiilor și persoanelor fizice să-și conecteze casele de marcat la sistemul Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF). Însă lucrurile nu se opresc aici - încă mai sunt întârziați, care în prezent riscă amendarea, iar de acum conectările aparatelor noi trebuie făcute rapid. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Dosarul pentru fiscalizarea caselor de marcat, „subțiat” din 2022? Comercianții și servisanții cer reducerea birocrației

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
15 Decembrie 2021 | 0 | 1969 | Timp de citire: 3 min.

Din ianuarie, atunci când furnizează servicii publice, instituțiile vor trebui să evite să mai ceară persoanelor fizice și juridice documente emise de alte entități ale statului. În acest context, reprezentanții comercianților și servisanților de case de marcat cer Fiscului să reducă numărul actelor necesare la fiscalizarea aparatelor. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Case de marcat: Obligația de a avea contract de service nu a fost eliminată din legislație

avocatnet.ro în Aspecte juridice
14 Decembrie 2021 | 0 | 2190 | Timp de citire: 1 min.

Deși din partea Guvernul venise o propunere de eliminare a obligației de a avea contract de service în cazul aparatelor de marcat (și a cărții de intervenții), aceasta nu s-a materializat încă, astfel că acestea sunt în continuare prevăzute de legislația caselor de marcat. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Clarificare: Singura situație în care o firmă poate refuza conectarea casei de marcat la sistemul ANAF

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
19 Noiembrie 2021 | 0 | 3854 | Timp de citire: 3 min.

Companiile care intenționează să-și închidă un punct de lucru în care au o casă de marcat pot scăpa de obligația de a o conecta la sistemul de monitorizare al Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF), reiese dintr-o clarificare recentă a instituției. În acest sens, firmele trebuie să scoată memoria fiscală din aparat. Conform autorităților, aceasta ar fi singura situație în care se poate refuza conectarea. Citește articolul

ACCES GRATUIT
Conținut sponsorizat

Casa electronică de marcat cât un telefon, cea mai mică din lume, disponibilă și în România

avocatnet.ro în Știri & Revista presei
11 Decembrie 2018 | 0 | 2373 | Timp de citire: 3 min.

Cel mai mic aparat electronic de marcat din lume poate fi cumpărat și din România, fiind în acest moment și produsul cu cel mai bun preț de pe piață. Dispozitivul este ideal pentru companiile de curierat sau de transport persoane sau în orice altă industrie unde este nevoie de o casă de marcat portabilă și de mici dimensiuni. Aparatul funcționează fără să fie necesară conectarea la o sursă de curent și poate fi încărcat printr-un port standard micro USB, chiar și de la o baterie externă, folosind un încărcător de telefon mobil, inclusiv în mașină. Citește articolul

ACCES GRATUIT
Conținut sponsorizat

Fiscalizarea unei case de marcat electronice - ghid practic cu procedura și actele necesare

avocatnet.ro în Știri & Revista presei
27 Noiembrie 2018 | 0 | 3467 | Timp de citire: 4 min.

Toate casele de marcat fiscale cu jurnal electronic trebuie înregistrate la ANAF după achiziționare, iar această procedură presupune completarea și depunerea unor formulare la autoritatea fiscală, în vederea obținerii unui număr unic de înregistrare (NUI). Tehnicianul care face instalarea casei de marcat trebuie să înscrie acest număr în memoria fiscală a dispozitivului pentru ca acesta să funcționeze în mod legal, a explicat, pentru avocatnet.ro, Florin Băjan, director general Zeus Service, distribuitor autorizat și exclusiv al caselor de marcat Daisy în România. Citește articolul