Ministerul Transporturilor (MT) a publicat un proiect de ordin pentru modificarea și completarea unor norme care reglementează autorizarea, controlul și pregătirea profesională a personalului din domeniul transporturilor rutiere. Modificările propuse urmăresc unificarea normelor privind atestarea conducătorilor auto în regim de taxi și în regim de închiriere. Citește articolul
Vechea lege a taximetriei, care datează din anul 2003, ar urma să fie modificată, conform unei propuneri legislative ce se consideră că a trecut tacit de Senat, deoarece n-a fost dezbătută și votată în termenul legal, cu toate că acesta fusese prelungit anterior. Modificările semnificative îi vizează atât pe șoferi și companiile de taximetrie, cât și pe pasageri. Propunerile vizează aspecte precum tarifele, modalitatea de acordare a licențelor, accesul taxiurilor pe benzile speciale pentru transportul în comun și gestionarea serviciilor de către operatori. Citește articolul
Angajații ar putea obține un beneficiu privind decontarea transportului la și de la locul de muncă fără prea multe bătăi de cap pentru angajator. Acesta nu va plăti taxe salariale dacă acoperă prezenta facilitate, atâta vreme cât se specifică în mod clar condițiile și sumele alocate în contractul individual de muncă și/sau în regulamentul intern al instituției/societății. Deși nu este o practică des întâlnită, utilizarea transportului către și de la serviciu prin mijloace de transport în regim taxi sau ridesharing (Uber, Bolt etc.) ar putea fi folosită, însă ocazional, atenționează expertul contabil Ioan Butariu, și doar în limitele prevederilor stabilite cu angajatorul în contractul individual de muncă. Citește articolul
Folosirea camerelor de bord de către șoferi se face, în principal, pentru a surprinde incidentele din trafic - șoferul vrea să se asigure că, în caz de ceva, are la îndemână o probă, chiar dacă, poate, nu este el cel implicat în acel incident. Despre folosirea acestor camere, din perspectiva GDPR, se spune că e strict personală ori domestică, dar în practică lucrurile stau diferit. Citește articolul
Ca regulă generală, potrivit Codului rutier, toate persoanele dintr-o mașină aflată în mers, indiferent că vorbim despre șoferi sau pasageri, sunt obligate să poarte centura de siguranță. Pe de altă parte, regulamentul de aplicare a Codului rutier stabilește mai multe excepții de la această obligație, printre care și pentru taximetriști. Pentru că nu sunt amintiți alături de taximetriști în lista celor exceptați, șoferii ce fac transport alternativ nu pot beneficia de scutirea de la portul centurii de siguranță. Citește articolul
Conform unui proiect de lege înregistrat recent la Senat, anumite firme de taximetrie nu vor mai putea obține autorizația de dispecerat dacă nu dețin o aplicație tehnologică dedicată exclusiv activităţii de taximetrie și un contract cu o firmă IT care să o gestioneze. De asemenea, în proiectul de lege se mai regăsesc și alte informații de interes pentru desfășurarea activității de taximetrie. Citește articolul
Chiar dacă aplicațiile de tipul Star Taxi nu oferă servicii de transport, ele tot ar putea fi obligate să se autorizeze pentru prestarea activității (servicii de tip dispecerat, în cazul concret), atât timp cât oricine oferă asemenea servicii (fie printr-o aplicație, fie în modul tradițional, prin telefon) e obligat să o facă, a reținut, astăzi, Curtea de Justiție a Uniunii Europene (CJUE). Decizia Curții este importantă nu doar pentru că vorbim de o problemă ce a pornit din România, ci și pentru că ajută la clarificarea cazurilor în care servicii digitale de intermediere pot fi obligate să se autorizeze sau nu. Citește articolul
Senatorii au votat favorabil, luni, un proiect de lege prin care să extindă numărul maxim de locuri pe care îl poate avea o mașină folosită pentru taximetrie, de la cinci la nouă locuri. Citește articolul
Vinerea trecută a apărut un ordin în Monitorul Oficial care detaliază regulile de igienă pe care cei care circulă cu autobuzul, taxiul sau cu mijloace de transport alternativ trebuie să le respecte. În mare, regulile nu sunt foarte diferite de un ordin apărut în urmă cu câteva săpămâni în Monitorul Oficial și care reglementa aceleași aspecte. Ordinul din 22 mai, însă, a stabilit expres că persoanelor care circulă cu autobuzul, pe rute internaționale, le va fi refuzată îmbarcarea, dacă vor avea temperatura de peste 37,3 grade Celsius. Citește articolul
O parte din măsurile adoptate în timpul stării de alertă se referă la regulile, în principal de igienă, pe care persoanele care circulă cu trenul sau cu autobuzul trebuie să le respecte sau la care să se aștepte, dacă cei obligați la respectarea lor sunt transportatorii. Acestea sunt cuprinse în Ordinul comun al Ministerului Transporturilor și al Ministerului Sănătății nr. 984/829/2020. Citește articolul