Subiect: taxi
ACCES GRATUIT
Examenele teoretice pentru obținerea certificatului de conducător auto taxi, CPI și altele se vor putea susține și în limba engleză
De anul acesta, examenele teoretice pentru obținerea certificatul de calificare profesională iniţială (CPI) și a vizelor auto/taxi se vor putea susține și în limba engleză. Candidații înscriși pentru obținerea acestor certificate au posibilitatea anul acesta de a susține examenele în limba în care aceștia au urmat cursul de pregătire profesională periodică (română sau engleză). Iată ce trebuie să știe cei interesați. Citește articolul
ACCES GRATUIT
UPDATE Mai multe modificări la atestarea profesională a taximetriștilor au fost oficializate
Un ordin al ministrului Transporturilor pentru modificarea și completarea unor norme care reglementează autorizarea, controlul și pregătirea profesională a personalului din domeniul transporturilor rutiere a fost publicat astăzi în Monitorul Oficial. Modificările aduse urmăresc unificarea normelor privind atestarea conducătorilor auto în regim de taxi și în regim de închiriere. Citește articolul
ACCES GRATUIT
Atestatele de taximetrie nu mai pot fi obținute decât online
Începând din 4 decembrie, absolvenții examenelor de obținere a atestatelor pentru transport în regim de taxi ori închiriere nu mai pot obține documentele de certificare a acestei calități decât online. Singurii care trebuie să facă astfel de solicitări în formula ”clasică” sunt managerii de transport. Citește articolul
ACCES GRATUIT
UPDATE Modificarea legii taximetriei, adoptată tacit: Ce ar aduce nou pentru șoferi și pasageri
Vechea lege a taximetriei, care datează din anul 2003, ar urma să fie modificată, conform unei propuneri legislative ce se consideră că a trecut tacit de Senat, deoarece n-a fost dezbătută și votată în termenul legal, cu toate că acesta fusese prelungit anterior. Modificările semnificative îi vizează atât pe șoferi și companiile de taximetrie, cât și pe pasageri. Propunerile vizează aspecte precum tarifele, modalitatea de acordare a licențelor, accesul taxiurilor pe benzile speciale pentru transportul în comun și gestionarea serviciilor de către operatori. Citește articolul
ACCES PREMIUM
Ridesharing pentru angajați
Scutire de taxe salariale pentru decontarea transportului la și de la locul de muncă - în ce condiții poate aplica angajatorul facilitatea
Angajații ar putea obține un beneficiu privind decontarea transportului la și de la locul de muncă fără prea multe bătăi de cap pentru angajator. Acesta nu va plăti taxe salariale dacă acoperă prezenta facilitate, atâta vreme cât se specifică în mod clar condițiile și sumele alocate în contractul individual de muncă și/sau în regulamentul intern al instituției/societății. Deși nu este o practică des întâlnită, utilizarea transportului către și de la serviciu prin mijloace de transport în regim taxi sau ridesharing (Uber, Bolt etc.) ar putea fi folosită, însă ocazional, atenționează expertul contabil Ioan Butariu, și doar în limitele prevederilor stabilite cu angajatorul în contractul individual de muncă. Citește articolul
ACCES PREMIUM
Simona Voiculescu, Director Editorial, avocatnet.ro
23 August 2022 | 2 | 9623 | Timp de citire: 6 min.
Utilizarea camerelor de bord în trafic nu e totdeauna o chestiune în scop personal. Când ar putea deveni relevant GDPR pentru șoferi
23 August 2022 | 2 | 9623 | Timp de citire: 6 min.
Folosirea camerelor de bord de către șoferi se face, în principal, pentru a surprinde incidentele din trafic - șoferul vrea să se asigure că, în caz de ceva, are la îndemână o probă, chiar dacă, poate, nu este el cel implicat în acel incident. Despre folosirea acestor camere, din perspectiva GDPR, se spune că e strict personală ori domestică, dar în practică lucrurile stau diferit. Citește articolul
ACCES GRATUIT
Dragoș Niculescu, Redactor coordonator, avocatnet.ro
10 August 2022 | 3 | 12303 | Timp de citire: 2 min.
Șoferii care fac transport alternativ nu sunt scutiți de purtarea centurii, precum taximetriștii
10 August 2022 | 3 | 12303 | Timp de citire: 2 min.
Ca regulă generală, potrivit Codului rutier, toate persoanele dintr-o mașină aflată în mers, indiferent că vorbim despre șoferi sau pasageri, sunt obligate să poarte centura de siguranță. Pe de altă parte, regulamentul de aplicare a Codului rutier stabilește mai multe excepții de la această obligație, printre care și pentru taximetriști. Pentru că nu sunt amintiți alături de taximetriști în lista celor exceptați, șoferii ce fac transport alternativ nu pot beneficia de scutirea de la portul centurii de siguranță. Citește articolul
ACCES PREMIUM
Anumite firme de taximetrie vor fi obligate să aibă o aplicație pentru primirea și transmiterea comenzilor prin dispecerate
Conform unui proiect de lege înregistrat recent la Senat, anumite firme de taximetrie nu vor mai putea obține autorizația de dispecerat dacă nu dețin o aplicație tehnologică dedicată exclusiv activităţii de taximetrie și un contract cu o firmă IT care să o gestioneze. De asemenea, în proiectul de lege se mai regăsesc și alte informații de interes pentru desfășurarea activității de taximetrie. Citește articolul
ACCES GRATUIT
CJUE: Chiar dacă nu oferă servicii de transport, aplicațiile de tip Star Taxi tot ar putea fi obligate să se autorizeze
Chiar dacă aplicațiile de tipul Star Taxi nu oferă servicii de transport, ele tot ar putea fi obligate să se autorizeze pentru prestarea activității (servicii de tip dispecerat, în cazul concret), atât timp cât oricine oferă asemenea servicii (fie printr-o aplicație, fie în modul tradițional, prin telefon) e obligat să o facă, a reținut, astăzi, Curtea de Justiție a Uniunii Europene (CJUE). Decizia Curții este importantă nu doar pentru că vorbim de o problemă ce a pornit din România, ci și pentru că ajută la clarificarea cazurilor în care servicii digitale de intermediere pot fi obligate să se autorizeze sau nu. Citește articolul
ACCES GRATUIT
Proiect de lege
Senatorii sunt de acord ca taximetria să se poată face cu mașini care au până la nouă locuri
Senatorii au votat favorabil, luni, un proiect de lege prin care să extindă numărul maxim de locuri pe care îl poate avea o mașină folosită pentru taximetrie, de la cinci la nouă locuri. Citește articolul






