Un ordin al ministrului Transporturilor pentru modificarea și completarea unor norme care reglementează autorizarea, controlul și pregătirea profesională a personalului din domeniul transporturilor rutiere a fost publicat astăzi în Monitorul Oficial. Modificările aduse urmăresc unificarea normelor privind atestarea conducătorilor auto în regim de taxi și în regim de închiriere. Citește articolul
Începând din 4 decembrie, absolvenții examenelor de obținere a atestatelor pentru transport în regim de taxi ori închiriere nu mai pot obține documentele de certificare a acestei calități decât online. Singurii care trebuie să facă astfel de solicitări în formula ”clasică” sunt managerii de transport. Citește articolul
Conform unui proiect de lege înregistrat recent la Senat, anumite firme de taximetrie nu vor mai putea obține autorizația de dispecerat dacă nu dețin o aplicație tehnologică dedicată exclusiv activităţii de taximetrie și un contract cu o firmă IT care să o gestioneze. De asemenea, în proiectul de lege se mai regăsesc și alte informații de interes pentru desfășurarea activității de taximetrie. Citește articolul
Dispeceratul taxi va include și aplicațiile informatice prin care pasagerii, folosindu-se de telefonul mobil, în principal, pot comanda taxiuri, potrivit unui proiect de act normativ pus recent în dezbatere publică, care va modifica Legea taximetriei dacă e adoptat de Executiv. Se va introduce, de asemenea, și o definiție pentru ce trebuie să fie o aplicație mobilă ce permite comandarea unui taxi, dar și faptul că aplicația va fi proprietatea dispeceratului taxi. Citește articolul
Curtea de Justiție a Uniunii Europene (CJUE) a fost pusă să rezolve "criza de identitate" a serviciului Uber și să aprecieze dacă, având în vedere modul cum funcționează, poate fi considerat sau nu un serviciu de transport. În răspunsul dat astăzi publicității, Curtea subliniază că Uber este un serviciu de transport, iar intermedierea e doar o componentă a acestui serviciu global. Iar statele membre ale Uniunii sunt cele care pot să reglementeze modul cum funcționează Uber. Citește articolul
În baza unei decizii recente a Curții de Justiție a Uniunii Europene (CJUE), serviciul Uber ar putea fi obligat de autoritățile din România să obțină autorizațiile solicitate oricărui transportator autorizat, ceea ce ar însemna anumite obligații de îndeplinit și pentru șoferii parteneri. Raportându-ne la legislația națională, arătăm astăzi care este procedura de autorizare, dar și ce trebuie să facă șoferii de taxi, acolo unde ar urma să fie încadrați și cei ce lucrează pentru platforma Uber. Citește articolul