Un ordin al ministrului Transporturilor pentru modificarea și completarea unor norme care reglementează autorizarea, controlul și pregătirea profesională a personalului din domeniul transporturilor rutiere a fost publicat astăzi în Monitorul Oficial. Modificările aduse urmăresc unificarea normelor privind atestarea conducătorilor auto în regim de taxi și în regim de închiriere. Citește articolul
Începând din 4 decembrie, absolvenții examenelor de obținere a atestatelor pentru transport în regim de taxi ori închiriere nu mai pot obține documentele de certificare a acestei calități decât online. Singurii care trebuie să facă astfel de solicitări în formula ”clasică” sunt managerii de transport. Citește articolul
Cei ce vor să câștige bani din transportul de persoane cu mașini mici, indiferent dacă vorbim aici despre taximetrie sau aplicații de ridesharing, trebuie să știe că există o serie de condiții pe care trebuie să le îndeplinească, în funcție de forma de transport aleasă. De aceea, astăzi comparăm condițiile pe care trebuie să le îndeplinească cei ce vor să câștige bani ca taximetriști sau ca șoferi ai unor aplicații de ridesharing. Citește articolul
Cei care transportă persoane contra-cost, fără autorizațiile impuse de legislația taximetriei, pot fi de azi sancționați mult mai ușor, de la prima abatere, conform unei ordonanțe de urgență adoptate de puțină vreme. Sancționarea mai ușoară a taximetriei ilegale, fără să fie nevoie să se dovedească faptele repetate, a mai fost propusă și anul trecut, și în 2017, dar respectivele proiecte nu au ajuns niciodată să fie adoptate de Guvern. Citește articolul
În baza unei decizii recente a Curții de Justiție a Uniunii Europene (CJUE), serviciul Uber ar putea fi obligat de autoritățile din România să obțină autorizațiile solicitate oricărui transportator autorizat, ceea ce ar însemna anumite obligații de îndeplinit și pentru șoferii parteneri. Raportându-ne la legislația națională, arătăm astăzi care este procedura de autorizare, dar și ce trebuie să facă șoferii de taxi, acolo unde ar urma să fie încadrați și cei ce lucrează pentru platforma Uber. Citește articolul
Potrivit legislației din România, cei care vor să transporte legal persoane, contra cost, în mod regulat, trebuie să fie autorizați, în caz contrar riscând să primească amenzi de până la 5.000 de lei. Așa cum a subliniat recent o instanță din România, șoferii ce se folosesc de Uber ca să facă taximetrie fără autorizație sunt în afara legii. De altfel, serviciul Uber îi supără pe majoritatea celor care practică taximetria, dovadă fiind și procesul intentat contra companiei de către o autoritate din domeniu, pentru concurență neloială. În România și peste tot pe unde funcționează, Uber se apără spunând că nu oferă servicii de transport și că este doar un intermediar tehnologic între cei care trebuie să ajungă undeva și cei care se întâmplă să meargă într-acolo, iar șoferii Uber sunt propriii angajați și responsabili de modul în care își desfășoară activitatea. Citește articolul
De la începutul lunii aprilie, accesul la Aeroportul Otopeni al autoturismelor taxi cu portbagaj mai mic de 500 de litri a fost interzis, în baza prevederilor legale. Totuşi, cerinţa privind volumul spaţiului destinat pentru transportul bagajelor a fost eliminată de Guvern, prin intermediul unui act normativ publicat joi în Monitorul Oficial. Astfel, şi şoferii taxiurilor care funcţionează pe GPL (gaz petrol lichefiat), cu rezervorul montat în portbagaj, au acum din nou acces în locurile de aşteptare special amenajate în aeroporturile din raza municipiului Bucureşti. Citește articolul
De azi începând, pentru a putea profesa, taximetriştii vor fi condiţionaţi să nu aibă înscrise anumite menţiuni în certificatul de cazier judiciar, potrivit unui act normativ publicat recent în Monitorul Oficial. Prin intermediul documentului, Guvernul a introdus mai multe modificări la Legea transportului în regim de taxi și în regim de închiriere. Citește articolul