Persoanele fizice ale căror date personale sunt prelucrate de companii au dreptul de a cere acces la aceste informații, conform prevederilor Regulamentului general privind protecția datelor (GDPR). Deși firmele sunt obligate să răspundă, într-un fel sau altul, la solicitările românilor, există situații în care acestea pot refuza să dea acces la datele personale pe care le prelucrează. Citește articolul
Mai nou, autoritățile pot să verifice, inclusiv inopinat, echipamentele folosite de firmele ce fac prelucrări de date cu caracter personal, potrivit unui act normativ apărut recent în Monitorul Oficial. În contextul schimbării legislației europene referitoare la datele personale, s-a dorit extinderea listei de atribuții a Autorității Naționale de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal (ANSPDCP). Citește articolul
Datele personale prelucrate de o firmă nu pot fi păstrate pe termen nelimitat, conform Regulamentului general privind protecția datelor (GDPR). Mai exact, informațiile pot fi păstrate doar atât timp cât ele sunt necesare pentru scopurile urmărite de companie. Însă cum se poate aplica această regulă în activitatea efectivă a unei afaceri? Din 25 mai 2018, GDPR trebuie respectat de către orice firmă care prelucrează date personale pentru a-și desfășura afacerile. Citește articolul
De obligativitatea numirii unui responsabil cu protecția datelor (DPO) este legat atât operatorul de date personale, cât și împuternicitul operatorului. Regulamentul general privind protecția datelor (GDPR) îl vizează și pe unul, și pe celălalt la cazurile obligatorii, dar necesitatea de a avea un DPO a unuia nu influențează necesitatea celuilalt. De asemenea, dacă amândoi ar trebui să aibă un responsabil, atunci numirea de către operator a unui DPO nu-l salvează pe împuternicitul său de obligația de a avea unul. Citește articolul
Companiile pot fi considerate operatori de date personale și dacă folosesc alte rețele de socializare în afară de Facebook, sunt de părere specialiștii (de exemplu, Instagram sau LinkedIn). Mai mult, acestea pot intra în „clubul” operatorilor chiar și în situația în care folosesc servicii care generează statistici de trafic pentru site-urile lor, cum ar fi Google Analytics. Recent, Curtea de Justiție a Uniunii Europene (CJUE) a decis că firmele care administrează pagini de Facebook sunt operatori de date. Citește articolul
Firmele care prelucrează informații cu caracter personal sunt obligate, începând din 25 mai 2018, să respecte prevederile Regulamentului general privind protecția datelor (GDPR), iar adaptarea la aceste cerințe determină investiții serioase pe care companiile trebuie să le facă. Pornind de la stabilirea procedurilor de lucru și până la desemnarea unui specialist, societățile au de parcurs un proces greoi și costisitor. Citește articolul
După ce Curtea de Justiție a Uniunii Europene (CJUE) a decis recent că firmele care administrează pagini de fani pe Facebook sunt considerate operatori de date personale, am întrebat câțiva specialiști ce efecte poate avea această interpretare obligatorie pentru mediul de afaceri. În esență, companiile trebuie să ia măsuri pentru a proteja datele vizitatorilor. Citește articolul
Obligația de a avea un responsabil cu protecția datelor (DPO) îi vizează direct pe cei care prelucrează date personale pe scară largă, conform Regulamentului general privind protecția datelor personale (GDPR). Regulamentul nu oferă însă o definiție pentru ce înseamnă o atare prelucrare. De aceea, trebuie să căutăm lămuririle oferite de specialiști. Citește articolul
Companiile care prelucrează date personale sunt obligate să țină o evidență a acestor prelucrări, potrivit Regulamentului general privind protecția datelor (GDPR). Deși, la prima vedere, evidența este necesară doar firmelor care au de la 250 de salariați în sus, specialiștii atrag atenția că sunt foarte puține societăți care scapă efectiv de obligație, chiar dacă au câțiva angajați. Citește articolul
Administratorii paginilor de fani de pe rețeaua de socializare Facebook sunt considerați operatori de date personale, împreună cu filiala Facebook din Uniune, potrivit unei decizii de astăzi a Curții de Justiție a Uniunii Europene (CJUE). În mod obișnuit, aceste pagini sunt folosite de firme și de profesioniști independenți în scopuri comerciale. Citește articolul