Pentru anumite categorii de clădiri ori lucrări la clădirile existente e nevoie de autorizație/aviz de securitate la incendiu. De când s-a modificat legislația de profil anul trecut, lucrurile au devenit ceva mai clare la nivel legislativ în privința avizelor și autorizațiilor - când se cere unul, când celălalt document. Amenzile pentru lipsa acestor documente, dacă scoatem din discuție riscurile în sine ale unor construcții sau amenajări ce nu respectă normativele de securitate la incendiu, sunt destul de mari, riscul complementar fiind chiar oprirea activității. Odată cu modificările legislative aduse anul trecut, Guvernul a impus și un termen-limită pentru cei care nu aveau autorizații, dacă fac dovada că au pornit deja demersurile pentru conformarea construcției la normativele de securitate. Citește articolul
Autoritățile au clarificat ce semnături trebuie să conțină documentele pentru obținerea avizului sau autorizațiilor de securitate la incendiu, se arată într-un ordin al Ministerului Afacerilor Interne (MAI), publicat astăzi în Monitorul Oficial. În acest sens, cererile trebuie să fie însoțite de semnătura electronică a investitorilor sau beneficiarilor, iar documentația tehnică trebuie să conțină și semnătura tuturor celor care participă la proiectarea și verificarea proiectului. Citește articolul
Activitatea firmelor este verificată îndeaproape de către autorități pe tot parcursul anului, cu un accent special în perioadele în care sunt prognozate creșteri în vânzarea de bunuri și prestarea de servicii (de Paște sau de Crăciun, de exemplu). Astfel, nu există lună din an în care să nu fie șanse mari ca inspectorii să vină în control la companii. Din acest motiv, prezentăm astăzi trei sfaturi utile de care să țină cont firmele pentru a evita sancțiunile, în caz că sunt supuse unor verificări oficiale. Citește articolul