Curtea de Justiție a Uniunii Europene (CJUE) a pronunțat pe 4 octombrie o hotărâre de referință în cauza Schrems împotriva Meta Platforms Ireland, aducând clarificări importante privind interpretarea Regulamentului General privind Protecția Datelor (GDPR) în contextul rețelelor sociale și al publicității online personalizate. Decizia dată vineri reprezintă un pas important în direcția protejării drepturilor digitale ale cetățenilor europeni, întrucât stabilește un echilibru între interesele comerciale ale platformelor online și dreptul fundamental la protecția datelor personale. Rămâne de văzut cum vor implementa platformele sociale aceste noi limitări și ce impact vor avea asupra peisajului digital european în ansamblu. Citește articolul
Pentru a proteja copiii, durata maximă a publicității difuzate în cadrul emisiunilor TV destinate acestora va fi de 12 minute într-o oră, după cum apare într-un proiect legislativ ce a primit azi raport favorabil la Camera Deputaților, for decizional în acest caz. Citește articolul
Reclamele audio-video pentru cazinouri, jocuri de noroc sau pariuri sportive vor fi permise doar noaptea, iar celebritățile nu vor mai putea promova serviciile acestora, potrivit unui proiect legislativ adoptat azi de senatori. În plus, publicitatea exterioară pentru jocurile de noroc va fi permisă doar dacă panoul se încadrează într-o suprafață maximă. În varianta inițială, proiectul interzicea orice formă de comunicare comercială audiovizuală sau de publicitate pentru cazinouri, jocuri de noroc sau pariuri sportive, dar senatorii au adoptat o formă modificată a proiectului inițial. Citește articolul
Datele personale devin o monedă importantă în orice campanie politică, fie că este legată de alegeri, fie că nu. Pe de o parte avem scandalul Cambridge Analytica, care ne demonstrează până unde poate merge profilarea politică, iar de cealaltă partea avem în vigoare un Regulament european cunoscut sub numele de GDPR. Citește articolul
Toate acțiunile de promovare a jocurilor de noroc vor trebui să respecte reguli mult restrictive decât există în prezent, potrivit unui proiect legislativ ce a fost pus recent în dezbaterea senatorilor. Astfel, printre altele, publicitatea stradală mare pentru jocurile de noroc va fi interzisă, iar televiziunile nu vor mai putea face reclamă acestora decât noaptea. Citește articolul
Cadrul legal pentru amplasarea mijloacelor publicitare în localități a fost modificat astăzi, potrivit unui act normativ publicat recent în Monitorul Oficial. Astfel, operatorii economici își pot face mai ușor reclamă prin bannere sau panouri publicitare, în contextul în care, spre exemplu, trebuie respectată o distanță mai mică decât până acum față de imobile sau terenuri, fiind permisă, în anumite condiții, și amplasarea mijloacelor publicitare pe stâlpii de iluminat. În plus, sancțiunile prevăzute pentru nerespectarea prevederilor legale au fost, la rândul lor, modificate. În majoritatea cazurilor, acestea sunt mai mici de-acum. Citește articolul