avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 384 soluții astăzi
Acasă Subiect: reclame publicitare
Subiect: reclame publicitare
ACCES PREMIUM
GDPR, exemple utile

CJUE impune limitări semnificative privind prelucrarea datelor personale de către rețelele sociale în scopuri publicitare

Alin Popescu în GDPR & Protecția datelor personale
Fondator, avocatnet.ro
7 Octombrie 2024 | 0 | 719 | Timp de citire: 2 min.

Curtea de Justiție a Uniunii Europene (CJUE) a pronunțat pe 4 octombrie o hotărâre de referință în cauza Schrems împotriva Meta Platforms Ireland, aducând clarificări importante privind interpretarea Regulamentului General privind Protecția Datelor (GDPR) în contextul rețelelor sociale și al publicității online personalizate. Decizia dată vineri reprezintă un pas important în direcția protejării drepturilor digitale ale cetățenilor europeni, întrucât stabilește un echilibru între interesele comerciale ale platformelor online și dreptul fundamental la protecția datelor personale. Rămâne de văzut cum vor implementa platformele sociale aceste noi limitări și ce impact vor avea asupra peisajului digital european în ansamblu. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Proiect: În emisiunile TV pentru copii să se difuzeze mai puțină publicitate

Dragos Niculescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor, avocatnet.ro
5 Octombrie 2023 | 1 | 697 | Timp de citire: 1 min.

Pentru a proteja copiii, durata maximă a publicității difuzate în cadrul emisiunilor TV destinate acestora va fi de 12 minute într-o oră, după cum apare într-un proiect legislativ ce a primit azi raport favorabil la Camera Deputaților, for decizional în acest caz. Citește articolul

ACCES GRATUIT

UPDATE Reclamele la cazinouri, jocuri de noroc sau pariuri vor fi permise doar în anumite condiții, au votat senatorii

Dragos Niculescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor, avocatnet.ro
1 Martie 2023 | 1 | 8380 | Timp de citire: 2 min.

Reclamele audio-video pentru cazinouri, jocuri de noroc sau pariuri sportive vor fi permise doar noaptea, iar celebritățile nu vor mai putea promova serviciile acestora, potrivit unui proiect legislativ adoptat azi de senatori. În plus, publicitatea exterioară pentru jocurile de noroc va fi permisă doar dacă panoul se încadrează într-o suprafață maximă. În varianta inițială, proiectul interzicea orice formă de comunicare comercială audiovizuală sau de publicitate pentru cazinouri, jocuri de noroc sau pariuri sportive, dar senatorii au adoptat o formă modificată a proiectului inițial. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Exploatarea datelor personale în scop politic: inițiative și soluții ale societății civile pentru monitorizarea lor

Datele personale devin o monedă importantă în orice campanie politică, fie că este legată de alegeri, fie că nu. Pe de o parte avem scandalul Cambridge Analytica, care ne demonstrează până unde poate merge profilarea politică, iar de cealaltă partea avem în vigoare un Regulament european cunoscut sub numele de GDPR. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Cazinourile și sălile pentru jocuri de noroc își vor putea face reclamă mult mai greu decât în prezent

Dragos Niculescu în Aspecte juridice
Redactor, avocatnet.ro
15 Mai 2019 | 0 | 3106 | Timp de citire: 2 min.

Toate acțiunile de promovare a jocurilor de noroc vor trebui să respecte reguli mult restrictive decât există în prezent, potrivit unui proiect legislativ ce a fost pus recent în dezbaterea senatorilor. Astfel, printre altele, publicitatea stradală mare pentru jocurile de noroc va fi interzisă, iar televiziunile nu vor mai putea face reclamă acestora decât noaptea. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Reminder De astăzi, firmele implicate în activitatea de publicitate pot amplasa mai ușor bannere și reclame pe străzi

Eduard Popescu în Aspecte juridice
Redactor, avocatnet.ro
6 Iulie 2017 | 1 | 8187 | Timp de citire: 4 min.

Cadrul legal pentru amplasarea mijloacelor publicitare în localități a fost modificat astăzi, potrivit unui act normativ publicat recent în Monitorul Oficial. Astfel, operatorii economici își pot face mai ușor reclamă prin bannere sau panouri publicitare, în contextul în care, spre exemplu, trebuie respectată o distanță mai mică decât până acum față de imobile sau terenuri, fiind permisă, în anumite condiții, și amplasarea mijloacelor publicitare pe stâlpii de iluminat. În plus, sancțiunile prevăzute pentru nerespectarea prevederilor legale au fost, la rândul lor, modificate. În majoritatea cazurilor, acestea sunt mai mici de-acum.  Citește articolul