La fel cum posesorul unei mașini înmatriculate în străinătate poate să-i facă acesteia, în anumite situații, inspecția tehnică periodică (ITP) în țara noastră, așa și pentru mașinile înmatriculate la noi se poate face ITP-ul în unele state membre ale Uniunii Europene (UE), respectând, bineînțeles, regulile și legislația din respectivele țări. Totuși, pentru că nu avem, la nivel european, o legislație comună privind astfel de operațiuni, cei ce fac în străinătate ITP-ul mașinilor înmatriculate aici vor trebui, dacă se întorc în țară, să facă inspecția și în România, chiar dacă ITP-ul făcut în afara granițelor mai este încă valabil. Citește articolul
Mașinile înmatriculate sau înregistrate în țara noastră pot circula pe drumurile publice doar dacă starea lor tehnică respectă prevederile legislației rutiere în vigoare. Astfel, pentru a se asigura că mașinile aflate în circulație respectă niște cerințe minime de siguranță, autoritățile le verifică, la diverse intervale de timp, de principiu, în funcție de vechimea vehiculului, în cadrul inspecției tehnice periodice (ITP). Citește articolul
În situația în care inspecția tehnică periodică (ITP) a unei mașini expiră, înmatricularea acesteia este suspendată automat, potrivit unor prevederi care se aplică din data de 20 mai 2018. Astfel, șoferii care circulă în continuare cu respectivul automobil riscă atât o amendă pentru lipsa ITP-ului valabil, cât și una pentru condusul în timpul suspendării înmatriculării, totalul putând să ajungă la 5.800 de lei. Citește articolul