avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1047 soluții astăzi
Acasă Subiect: acces informatii clienti
Subiect: acces informatii clienti
ACCES PREMIUM

Ghid GDPR privind dreptul de acces: Sfaturi utile pentru cei care prelucrează date personale și vor să evite amenzile ANSPDCP

Simona Voiculescu în GDPR & Protecția datelor personale
Redactor-șef, avocatnet.ro
28 Ianuarie 2022 | 0 | 3257 | Timp de citire: 4 min.

Una dintre obligațiile ce le revin operatorilor de date cu caracter personal și, poate, uneori trecută cu vederea, e corelativă dreptului de acces pe care GDPR îl garanteză persoanelor ale căror date le prelucrează - solicitanții vor să știe dacă le prelucrează datele, ce date, ce fac cu ele și pentru cât timp le (mai) țin, iar pentru asta formulează cereri pe care, uneori, firmele le ignoră. Asta și alte moduri incomplete, să zicem, de oferire a accesului la datele prelucrate le pot aduce firmelor amenzi. De curând însă a fost elaborat la nivel european un ghid extrem de util pentru operatori despre dreptul de acces la datele personale. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Știai că inclusiv Fiscul poate cere acces la informațiile despre clienți, relații de afaceri și tranzacții?

avocatnet.ro în Aspecte juridice
19 Februarie 2020 | 0 | 2936 | Timp de citire: 2 min.

Accesul organului fiscal central la informații privind combaterea spălării banilor este prevăzut în procedura fiscală de la finele lui 2018. Practic, în anumite condiții, băncile, notarii, avocații, contabilii, asociațiile și comercianții sunt obligați să dea acces Fiscului la informații și documente în legătură cu clienții, relațiile de afaceri și evidențele tranzacțiilor. Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE Mai nou, Fiscul poate cere acces la informațiile despre clienți, relații de afaceri și tranzacții

Alexandru Boiciuc în Aspecte juridice
Redactor-șef, avocatnet.ro
4 Ianuarie 2019 | 2 | 13744 | Timp de citire: 3 min.

În anumite condiții, băncile, notarii, avocații, contabilii, asociațiile și comercianții sunt obligați să dea acces Fiscului la informații și documente în legătură cu clienții, relațiile de afaceri și evidențele tranzacțiilor, reiese dintr-o ordonanță de urgență a Guvernului intrată recent în vigoare. Prevederea nu exista până acum în legislație, astfel că vorbim de o obligație legală nouă. Citește articolul