Guvernul a oficializat recent o ordonanță specială prin care să-i protejeze pe consumatorii care vor cumpăra, cu datele lor personale, servicii și conținut digital (muzică, filme, cărți, jocuri video, aplicații mobile etc.) la fel ca pe cei care plătesc cu bani pentru acestea. De exemplu, dacă cineva își va da datele la schimb pentru achiziționarea unui program informatic, acea persoană va avea dreptul la un produs de un anumit tip (conform cu specificațiile prezentate de comerciant, de exemplu) și va beneficia de garanția legală pentru produse și servicii. De asemenea, va avea acces la anumite remedii, în cazul în care un comerciant nu îi va respecta aceste drepturi. Citește articolul
Guvernul a dat o ordonanță specială pentru a reglementa activitatea de vânzare de conținut și servicii digitale (articole online găsite pe diferite platforme, cărți în format electronic, jocuri și programe care vor fi actualizate constant etc.), astfel încât să le fie asigurat consumatorilor un grad sporit de protecție. Schimbările nu trebuie înțelese ca asigurând, pentru prima dată, protecția celor ce cumpără conținut sau servicii digitale. Dreptul consumatorului o face deja. Însă o ordonanță specială în acest domeniu va asigura un nivel minim și predictibil de protecție. Citește articolul
La aproape nouă luni de la declararea stării de urgență în România (care, între timp, s-a transformat în stare de alertă), instanțele de judecată au fost confruntate cu mai multe situații de invocare a forței majore - de către debitori care voiau să-și scuze neexecutarea obligațiilor contractuale și să evite răspunderea pentru neîndeplinirea promisiunilor asumate față de creditori. În acest context, am extras patru concluzii importante despre aplicarea clauzei de forță majoră, în diverse situații, în special în contractele comerciale. Citește articolul