avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 931 soluții astăzi
Acasă Subiect: institutii financiare
Subiect: institutii financiare
ACCES PREMIUM

Noile cerințe de reglementare privind canalele digitale de înrolare a clienților impun modificări în procesele și procedurile băncilor. Care sunt provocările?

Deloitte România în Aspecte juridice
9 Mai 2023 | 0 | 1155 | Timp de citire: 3 min.

După succesul răsunător obținut în retail, tehnologie, media și comunicații, activitatea de înrolare la distanță a clienților începe să câștige teren și în rândul instituțiilor de credit și financiare, domeniu în care oferirea acestei opțiuni unui client este un demers complex, din cauza reglementărilor stricte. Măsurile restrictive impuse la începutul perioadei de pandemie de COVID-19 au limitat libertatea de mișcare a oamenilor și au impulsionat băncile să accelereze transformarea tehnologică, inclusiv prin crearea de canale digitale pentru a atrage noi clienți. Clienții băncilor aveau deja, de mulți ani, opțiunea de a efectua zilnic tranzacții și operațiuni bancare prin intermediul internet banking-ului sau a aplicațiilor de smartphone banking, însă înrolarea unui client nou prin intermediul acestor canale este o arie în care puține bănci deveniseră active înainte de pandemie. Citește articolul