În privința digitalizării relației contribuabililor cu autoritățile fiscale, implementarea sistemelor SAF-T, e-Factura, e-Transport și pentru casele de marcat reprezintă doar începutul. Ministerul Finanțelor pregătește, pentru următorii ani, încă cinci sisteme complet noi pentru a îmbunătăți activitatea autorităților și interacțiunea cu persoanele fizice și juridice. De principiu, toate aceste sisteme ar trebui să fie funcționale până în 2025, ceea ce înseamnă că anul 2026 va reprezenta un moment major de cotitură pentru firmele și persoanele fizice din România. Citește articolul
Ministerul Finanțelor (MF) a început recent consultarea pieței pentru un sistem informatic complet nou pentru administrarea companiilor și persoanelor fizice, care va fi luat „la cheie” prin achiziție publică și care se va numi SFERA. Noul sistem va asigura o activitate internă mai eficientă în cadrul Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF) și, mai ales, servicii semnificativ îmbunătățite pentru contribuabili, printre care o procesare mai rapidă a declarațiilor fiscale și o actualizare zilnică a vectorului fiscal sau rambursări de TVA în doar câteva ore. Citește articolul