Din ianuarie 2023, orice sumă primită voluntar de la clienți în localuri trebuie trecută pe bonul fiscal, impozitată cu 10% și apoi împărțită salariaților, potrivit unei noi legi. În acest fel, se reintroduc reguli pentru fiscalizarea bacșișului, cu susținerea Guvernului și a mediului de afaceri, a căror încălcare poate aduce amenzi de până la 4.000 de lei. Citește articolul
Acolo unde e vorba de tranzacții de produse riscante în relația B2B, reprezentanții Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF) dau de înțeles că factura originală necesară pentru deducerea TVA este cea sigilată de Ministerul Finanțelor prin sistemul e-Factura. Citește articolul
Creșterile semnificative înregistrate în ultimele luni în costurile cu energia, care se resimt oricum și în costul altor bunuri și servicii, poate reprezenta o problemă pentru angajații care lucrează numai sau preponderent de acasă. Iar prognozele nu sunt optimiste, în sensul descreșterii, nici în următoarea perioadă. Prin urmare, cei care vor să-și păstreze angajații ar putea să ia în considerare și suportarea acestor creșteri de prețuri pentru angajații lor, inclusiv pentru cei care, deși nu lucrează de acasă, stau destul de departe de locul de muncă și nu pot folosi decât mașina personală să se deplaseze la/de la birou, angajați pentru care costurile cu carburantul au crescut, de asemenea, foarte mult. Citește articolul
Prețurile produselor și serviciilor au crescut cu aproape 14% în aprilie 2022, însă chiar și angajații care au avut salariul minim pe economie anul trecut și care au primit 11% la începutul anului, ca urmare a majorării acestuia, au avut o putere de cumpărare mai mică. În plus, și angajatorii care au luat decizia de a crește salariile subordonaților cu rata inflației estimată pentru acest an, de 7%, pot avea salariații nemulțumiți că aceștia nu își mai pot permite la fel de multe lucruri ca anul trecut. Cea mai simplă soluție ar fi majorarea salariilor, însă acest lucru vine cu impact financiar destul de important pentru angajatori. Totuși, există o serie de beneficii care pot fi acordate și care pot ajuta, într-un final, angajatorul, poate la fel de mult ca pe angajat. Citește articolul
Cheltuielile cu servicii de management și suport prestate de o societate din grup ar trebui să fie acceptate pentru deducere de către inspectorii fiscali, atunci când sunt analizate tranzacțiile intra-grup, potrivit unei decizii recente a Înaltei Curți de Casație și Justiție (ICCJ). Citește articolul
Legislaţia românească prevede că, pe lângă salariu, un angajat poate primi o serie de avantaje fiscale. Dintre acestea putem aminti deducerile personale pentru salariile mici sau dacă un abonament privat de sănătate sau o pensie facultativă, dar şi bani în plus prin tichete cadou sau de masă sau dacă lucrează prin telemuncă. Citește articolul
Pentru cheltuielile de protocol, Codul fiscal și normele sale de aplicare prevăd reguli specifice în ceea ce privește taxa pe valoarea adăugată (TVA). Cu ocazia unei conferințe de fiscalitate organizate recent de avocatnet.ro, Delia Cataramă, Tax Partner, și Mihaela Ardeleanu, Tax Consultant în cadrul firmei de consultanță Viboal FindEx au răspuns participanților la câteva întrebări privind aplicarea TVA-ului în cazul acestor cheltuieli: Citește articolul
Atunci când este vorba despre tratamentul fiscal al cheltuielilor cu dobânzile și diferențele de curs valutar, societățile trebuie să acorde atenție condițiilor în care pot deduce aceste cheltuieli la calculul rezultatului fiscal. Citește articolul
În desfășurarea activității economice, indiferent de domeniul de activitate, societățile au nevoie de o serie de echipamente pentru îndeplinirea obiectivelor. De la echipamente de birotică până la echipamente industriale de producție, societățile pot opta, fie pentru achiziționarea acestora, fie pentru închiriere. Citește articolul
Beneficiarii de servicii de management și/sau de consultanță (juridică, financiară etc.), și mai ales cei care achiziționează astfel de servicii în baza unui abonament, denumite și servicii “on-call”, au fost de multe ori puși în dificultate în ceea ce privește probarea prestării efective a serviciilor, în demersurile privind deducerea taxei pe valoarea adăugată (TVA), respectiv în ceea ce privește justificarea cantității și natura serviciilor furnizate în mod real, numărul de ore executate și/sau modul de stabilire a prețurilor acestor servicii. Citește articolul