avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1028 soluții astăzi
Acasă Subiect: deductibilitate
Subiect: deductibilitate
ACCES PREMIUM

UPDATE Fiscalizarea bacșișului: Din ianuarie, localurile îl trec pe bonul fiscal și rețin impozit pentru el. Livrările la domiciliu sunt exceptate

Simona Voiculescu în Taxe și impozite
Redactor-șef, avocatnet.ro
28 Decembrie 2022 | 6 | 14894 | Timp de citire: 3 min.

Din ianuarie 2023, orice sumă primită voluntar de la clienți în localuri trebuie trecută pe bonul fiscal, impozitată cu 10% și apoi împărțită salariaților, potrivit unei noi legi. În acest fel, se reintroduc reguli pentru fiscalizarea bacșișului, cu susținerea Guvernului și a mediului de afaceri, a căror încălcare poate aduce amenzi de până la 4.000 de lei. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Deducerea TVA: ANAF dă de înțeles că, acolo unde e cazul, e necesară factura originală din e-Factura

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
5 Octombrie 2022 | 1 | 1942 | Timp de citire: 3 min.

Acolo unde e vorba de tranzacții de produse riscante în relația B2B, reprezentanții Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF) dau de înțeles că factura originală necesară pentru deducerea TVA este cea sigilată de Ministerul Finanțelor prin sistemul e-Factura. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Cum ar putea angajatorii să-și ajute salariații în contextul creșterii costurilor cu utilitățile și carburanții

Simona Voiculescu în Resurse umane
Redactor-șef, avocatnet.ro
10 Septembrie 2022 | 0 | 4740 | Timp de citire: 5 min.

Creșterile semnificative înregistrate în ultimele luni în costurile cu energia, care se resimt oricum și în costul altor bunuri și servicii, poate reprezenta o problemă pentru angajații care lucrează numai sau preponderent de acasă. Iar prognozele nu sunt optimiste, în sensul descreșterii, nici în următoarea perioadă. Prin urmare, cei care vor să-și păstreze angajații ar putea să ia în considerare și suportarea acestor creșteri de prețuri pentru angajații lor, inclusiv pentru cei care, deși nu lucrează de acasă, stau destul de departe de locul de muncă și nu pot folosi decât mașina personală să se deplaseze la/de la birou, angajați pentru care costurile cu carburantul au crescut, de asemenea, foarte mult. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Cum ar putea angajatorii să-și ajute salariații în contextul creșterii inflației

Lucia Tozaru în Resurse umane
Redactor, avocatnet.ro
13 Mai 2022 | 1 | 7256 | Timp de citire: 4 min.

Prețurile produselor și serviciilor au crescut cu aproape 14% în aprilie 2022, însă chiar și angajații care au avut salariul minim pe economie anul trecut și care au primit 11% la începutul anului, ca urmare a majorării acestuia, au avut o putere de cumpărare mai mică. În plus, și angajatorii care au luat decizia de a crește salariile subordonaților cu rata inflației estimată pentru acest an, de 7%, pot avea salariații nemulțumiți că aceștia nu își mai pot permite la fel de multe lucruri ca anul trecut. Cea mai simplă soluție ar fi majorarea salariilor, însă acest lucru vine cu impact financiar destul de important pentru angajatori. Totuși, există o serie de beneficii care pot fi acordate și care pot ajuta, într-un final, angajatorul, poate la fel de mult ca pe angajat. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Cheltuielile cu servicii de management si suport prestate în cadrul unui grup de companii ar trebui să poată fi deduse

avocatnet.ro în Contabil și fiscal
17 Martie 2021 | 2 | 2326 | Timp de citire: 1 min.

Cheltuielile cu servicii de management și suport prestate de o societate din grup ar trebui să fie acceptate pentru deducere de către inspectorii fiscali, atunci când sunt analizate tranzacțiile intra-grup, potrivit unei decizii recente a Înaltei Curți de Casație și Justiție (ICCJ). Citește articolul

ACCES GRATUIT

Salariat în 2021: Câte dintre aceste avantaje fiscale îți acordă angajatorul tău?

Lucia Tozaru în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor, avocatnet.ro
22 Februarie 2021 | 0 | 14118 | Timp de citire: 5 min.

Legislaţia românească prevede că, pe lângă salariu, un angajat poate primi o serie de avantaje fiscale. Dintre acestea putem aminti deducerile personale pentru salariile mici sau dacă un abonament privat de sănătate sau o pensie facultativă, dar şi bani în plus prin tichete cadou sau de masă sau dacă lucrează prin telemuncă. Citește articolul

ACCES PREMIUM
Specialistul răspunde

Cheltuielile de protocol: aspecte importante privind TVA-ul

Simona Voiculescu în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
29 Ianuarie 2021 | 0 | 3588 | Timp de citire: 2 min.

Pentru cheltuielile de protocol, Codul fiscal și normele sale de aplicare prevăd reguli specifice în ceea ce privește taxa pe valoarea adăugată (TVA). Cu ocazia unei conferințe de fiscalitate organizate recent de avocatnet.ro, Delia Cataramă, Tax Partner, și Mihaela Ardeleanu, Tax Consultant în cadrul firmei de consultanță Viboal FindEx au răspuns participanților la câteva întrebări privind aplicarea TVA-ului în cazul acestor cheltuieli: Citește articolul

ACCES PREMIUM

Impozitul pe profit: Deductibilitatea cheltuielilor cu dobânzile și diferențele de curs valutar

Darian DRS în Contabil și fiscal
30 August 2017 | 0 | 6136 | Timp de citire: 4 min.

Atunci când este vorba despre tratamentul fiscal al cheltuielilor cu dobânzile și diferențele de curs valutar, societățile trebuie să acorde atenție condițiilor în care pot deduce aceste cheltuieli la calculul rezultatului fiscal. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Deductibilitatea cheltuielilor și TVA-ul pentru achiziția și închirierea de echipamente

Darian DRS în Contabil și fiscal
14 Iunie 2017 | 0 | 4043 | Timp de citire: 4 min.

În desfășurarea activității economice, indiferent de domeniul de activitate, societățile au nevoie de o serie de echipamente pentru îndeplinirea obiectivelor. De la echipamente de birotică până la echipamente industriale de producție, societățile pot opta, fie pentru achiziționarea acestora, fie pentru închiriere. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Ce trebuie să ştii despre deductibilitatea TVA în cazul contractelor de consultanţă

Nicolescu, Zorin si Asociatii în Taxe și impozite
6 Mai 2016 | 0 | 14728 | Timp de citire: 4 min.

Beneficiarii de servicii de management și/sau de consultanță (juridică, financiară etc.), și mai ales cei care achiziționează astfel de servicii în baza unui abonament, denumite și servicii “on-call”, au fost de multe ori puși în dificultate în ceea ce privește probarea prestării efective a serviciilor, în demersurile privind deducerea taxei pe valoarea adăugată (TVA), respectiv în ceea ce privește justificarea cantității și natura serviciilor furnizate în mod real, numărul de ore executate și/sau modul de stabilire a prețurilor acestor servicii. Citește articolul