avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 306 soluții astăzi
Acasă Subiect: informare
Subiect: informare
ACCES GRATUIT

Autoritățile se vor implica mai mult în combaterea violenței domestice și sprijinirea victimelor acestui fenomen, a decis Camera Deputaților

Iacob Cristina în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor, avocatnet.ro
18 Decembrie 2024 | 1 | 187 | Timp de citire: 2 min.

Camera Deputaților a decis recent să introducă măsuri suplimentare pentru sprijinirea victimelor și creșterea responsabilității autorităților în gestionarea acestui fenomen. Printre acestea se numără obligativitatea afișării numărului de urgență pentru victimele violenței domestice (helpline-ul 0800.500.333) în unitățile de învățământ, spitale și mijloacele de transport în comun. Citește articolul

ACCES PREMIUM

GDPR te obligă să informezi persoanele vizate de prelucrarea datelor, altfel riști sancțiuni dure. Exemple de firme amendate recent cu sute de mii de euro

Alexandros Bakos în GDPR & Protecția datelor personale
Redactor, avocatnet.ro
29 Noiembrie 2019 | 0 | 1344 | Timp de citire: 3 min.

Atunci când prelucrează datele personale ale cuiva (de exemplu, le colectează), o firmă trebuie să informeze acea persoană cu privire la o astfel de activitate, conform Regulamentului general privind protecția datelor (GDPR). Această obligație de informare vizează atât aducerea la cunoștință a faptului că datele unei persoane sunt prelucrate, cât și alte informații esențiale pentru exercitarea drepturilor persoanei vizate de prelucrare (cum sunt elementele de identificare ale firmei care colectează date, de exemplu). Nerespectarea acestor îndatoriri duce la sancțiuni dure, cum reiese și din practica autorităților europene de protecție a datelor. Citește articolul

ACCES PREMIUM

CJUE: Comercianții care vând produse online trebuie să asigure un canal direct și efectiv de comunicare cu clienții

Alexandros Bakos în Aspecte juridice
Redactor, avocatnet.ro
11 Iulie 2019 | 0 | 1090 | Timp de citire: 1 min.

Răspunzând la o întrebare preliminară adresată acesteia, Curtea de Justiție a Uniunii Europene (CJUE) s-a pronunțat asupra obligațiilor comercianților care vând produse sau servicii online de a pune la dispoziția clienților lor mijloace de comunicare, astfel încât cei din urmă să poată lua legătura cu primii. În esență, problema s-a pus în condițiile în care un astfel de comerciant nu pusese la dispoziție un telefon direct, ci doar o opțiune de „call-back” (care implica faptul că acel comerciant va contacta el consumatorul, după ce acesta va face o serie de pași). CJUE a spus că nu contează mijlocul de comunicare pus la dispoziție de comerciant, ci doar dacă acesta satisface criteriile de posibilitate de contact direct și de eficiență. Accentul s-a pus pe posibilitatea efectivă de informare și nu pe formă. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Riscul valutar în contractele de credit: Trei lucruri pe care ar trebui să le știe împrumutații

Alexandros Bakos în Justițiabil in România
Redactor, avocatnet.ro
19 Martie 2019 | 0 | 4818 | Timp de citire: 4 min.

Una din problemele cele mai mari cu care se confruntă cei care se împrumută de la bănci este cea a riscului valutar. Mai exact, problema riscului valutar apare atunci când împrumutul este făcut într-o monedă străină, însă rambursarea se face în lei (raportat tot la valoarea împrumutului, în moneda străină). Astfel, dacă moneda este una mai stabilă decât leul, cu posibilitate de apreciere, românii pot ajunge să aibă mult mai mult de plătit decât au primit, inițial. Uneori, ajung în imposibilitatea de a mai plăti în contextul aprecierii excesive a acelei valute. Iată trei chestiuni pe care împrumutații ar trebui să le știe în acest context. Citește articolul