Pentru buna desfășurare a relațiilor de muncă, participanții la raporturile de muncă se vor informa și se vor consulta reciproc, prevede Codul muncii. Uneori, din cauza situațiilor neconforme care tind să fie mediatizate mai intens, lucrătorii au rețineri atunci când angajatorul le solicită punctul de vedere sau opinia în legătură cu modul în care se desfășoară relația de muncă, pornind de la prezumția că angajatorul „nu se bucură” atunci când sunt luate în discuție aspectele care pot influența negativ relația de muncă. Mai mult, chiar simpla completare în mod anonim a unui chestionar poate provoca stare de neliniște în rândul lucrătorilor care și-au exprimat sincer părerea, așa cum relatează un utilizator al forumului avocatnet.ro: Citește articolul
Există o țară din Uniunea Europeană în care folosirea în timpul weekendului a email-ului de serviciu a fost interzisă, în contextul în care s-a demonstrat că stresul provocat de verificarea și, eventual, rezolvarea unor probleme ce au legătură cu locul de muncă după ce săptămâna de lucru s-a terminat are efecte nocive asupra organismului și poate duce la sindromul de „burn-out” sau, mai exact, oboseală cronică. Citește articolul
Începând din data de 17 martie, salariaţii nu vor mai avea voie să fumeze în spaţiile închise de la locul de muncă, potrivit unui act normativ ce va intra în vigoare la data respectivă. Persoanele care vor încălca această interdicţie vor risca să fie sancţionate atât de către angajator, cât şi de către poliţişti. În acelaşi timp, angajatorii vor fi nevoiţi să stabilească şi să aplice reguli interne cu privire la interzicerea fumatului şi să afişeze indicatoare pe care să scrie "Fumatul interzis". Citește articolul