avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1073 soluții astăzi
Acasă Subiect: stornare
Subiect: stornare
ACCES PREMIUM

e-Factura: De ce ar fi mai bine să eviți folosirea notei de creditare (cod 381) și a facturii de corecție (cod 384)

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
13 Ianuarie 2025 | 13543 | Timp de citire: 3 min.

Referitor la codificarea utilizată în sistemul e-Factura, specialiștii sfătuiesc ca firmele să evite folosirea notei de creditare (cod 381) și a facturii de corecție (cod 384) și să apeleze cât mai mult posibil la factura standard (cod 380). Adică să facă stornări și corecturi numai prin factura standard, pentru că, în acest fel, lucrurile sunt mai simple la nivel de contabilitate. Explicațiile vin în contextul apariției recente a unui ghid privind codificările din partea Fiscului. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Diferențe între stornarea și anularea facturilor

Facturis Online în Știri & Revista presei
19 Februarie 2020 | 2436 | Timp de citire: 1 min.

Factura fiscală este documentul emis de către o companie (furnizor) către altă companie sau persoană fizică pentru care au fost prestate servicii și conține atât lista cu produsele vândute sau cu serviciile prestate, cât și datele de identificare fiscală ale furnizorului și ale clientului, TVA-ul, prețul, cantitatea și valoarea fiecărui produs sau serviciu vândut, respectiv prestat. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Care sunt implicațiile fiscale și contabile în cazul stornării facturilor neîncasate

CFO Network România în Contabil și fiscal
25 Ianuarie 2017 | 1 | 13792 | Timp de citire: 1 min.

Stornarea facturilor neîncasate poate genera cheltuieli deductibile sau nedeductibile pentru firma care le stornează. Implicațiile fiscale și contabile sunt diferite pentru companii, în funcție de situația juridică a clienților care nu au achitat facturile, astfel că se aplică tratamente contabile/fiscale diferențiate pentru facturile neîncasate de la clienți restanți comparativ cu facturile neîncasate de la clienți aflați în procedură de faliment sau insolvență. Citește articolul