Subiect: impozit pe profit
ACCES PREMIUM
Bonificația de 3%: Normele de aplicare au introdus condiții suplimentare care limitează accesarea facilității, iar unii contribuabili corecți pot avea chiar costuri suplimentare
Bonificația de 3% acordată contribuabililor plătitori de impozit pe profit și de impozit pe veniturile microîntreprinderilor, instituită anul trecut de guvern prin OUG 107/2024, ar fi trebuit să fie simplu de aplicat, datorită faptului că actul normativ prevede criterii clare de acordare și o procedură simplă atât pentru beneficiari, cât și pentru autoritatea fiscală. Doar că normele de aplicare, emise cu o întârziere de o jumătate de an, au introdus o serie de condiții suplimentare care limitează accesarea facilității, în ciuda principiilor de drept care interzic modificarea unei ordonanțe de urgență printr-un ordin de ministru. Citește articolul
ACCES PREMIUM
Reminder În 2025, impozitele pe afaceri trebuie declarate și plătite până la 25 iunie
2025 este al patrulea an în care avem un termen temporar unic pentru definitivarea și plata impozitelor pe afaceri pentru anul anterior, conform legislației în vigoare. Cele două obligații trebuie rezolvate de firme până la 25 iunie 2025 - pentru impozitul anual pe profit și pentru impozitul micro pe trimestrul 4. Regula nu se aplică, însă, pentru toate companiile. Citește articolul
ACCES PREMIUM
Ce trebuie să știi despre bonificația de 3% pentru impozitele pe 2024
Bonificația de 3% este un stimulent fiscal oferit contribuabililor pentru plata la termen și integrală a impozitului pe profit și/sau a impozitului pe veniturile microîntreprinderilor aferente anului 2024. Aplicarea acesteia este reglementată printr-o procedură emisă de Ministerul Finanțelor (Ordinul 540/2025), cu scopul de a încuraja conformarea voluntară și corectă a contribuabililor față de obligațiile fiscale. Citește articolul
ACCES PREMIUM
Recomandările FMI pentru reforma fiscală se referă, în mare, la taxarea muncii, taxarea proprietăților, TVA și accize
Deoarece autoritățile de la noi au solicitat asistență de specialitate de la Fondul Monetar Internațional (FMI) pentru conturarea reformei fiscale planificate pentru 2025, un raport cu măsuri recomandate a fost dat publicității în cursul zilei de vineri. Citește articolul
ACCES PREMIUM
Speță din controalele fiscale
Deși depunea situații financiare, o firmă de pază verificată de ANAF nu declara și nu achita impozit pe profit. Impozitul a fost stabilit retroactiv în baza bilanțurilor
În raportul său cu privire la controalele terminate în martie 2025, Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) a prezentat și cazul unei firme de pază care nu declarase și nu achitase impozitul pe profit, cu toate că întocmea și depunea situații financiare anuale. Citește articolul
ACCES PREMIUM
Ajustările prețurilor de transfer: Aspecte contabile și fiscale importante înainte de depunerea situațiilor financiare și declararea impozitului pe profit
Pe măsură ce se apropie termenul-limită pentru finalizarea situațiilor financiare, companiile trebuie să fie atente la reglementările fiscale, în special cele referitoare la tranzacțiile intragrup. Astfel, analiza și documentarea prețurilor de transfer sunt esențiale pentru a evita sancțiunile fiscale și pentru a asigura conformitatea. Ajustarea prețurilor de transfer, atunci când acestea nu respectă nivelul pieței, poate influența semnificativ calculul impozitului pe profit și, implicit, impozitul minim pe cifra de afaceri (IMCA). Cu termenul-limită de depunere a declarației 101 până la 25 iunie 2025, este esențial ca aceste ajustări să fie bine gestionate pentru a minimiza riscurile fiscale și a asigura conformitatea obligațiilor financiare ale companiilor. Citește articolul
ACCES PREMIUM
Clarificare: Doar 70% din profit poate fi acoperit cu pierderi reportate, iar 30% este impozabil. Mulți au înțeles greșit noile reguli, atenționează specialiștii
În contextul în care, începând cu 2024, regulile recuperării pierderilor de către plătitorii de impozit pe profit s-au schimbat destul de mult, specialiștii atrag atenția asupra înțelegerii corecte a noilor prevederi. Impozitul pe profitul din 2024 se declară și achită, de către firme, până la 25 iunie 2025. Citește articolul
ACCES PREMIUM
Trei categorii de corelări de avut în vedere în contextul situațiilor financiare și impozitului pe profit
În condițiile în care termenul situațiilor financiare anuale pe 2024 se apropie rapid, iar apoi urmează termenul impozitului pe profitul din 2024, specialiștii scot în evidență trei categorii de corelări importante pentru contribuabili. Citește articolul
ACCES PREMIUM
Singura situație în care bonificația de 3% pentru firmele bun-platnice se plătește efectiv acestora
Regulile bonificației unice de 3% pentru contribuabilii bun-platnici, pentru impozitul pe profit și impozitul micro pe anul 2024, prevăd că aceasta se compensează cu taxele viitoare. Totuși, există o situație excepțională ce permite achitarea bonificației direct către firme. Citește articolul
ACCES PREMIUM
Interviu Efectele IMCA: Schimbările ce pot să apară în activitatea firmelor, pentru evitarea impozitării cifrei de afaceri, pot avea impact inclusiv pe încasările la bugetul statului
Continuarea aplicării impozitului minim pe cifra de afaceri (IMCA), ce vizează firmele cu afaceri de peste 50 milioane euro, poate duce la tot felul de schimbări operaționale din care (inclusiv) statul are de pierdut, arată un studiu recent al specialiștilor de la The Tax Institute. De exemplu, putem vedea fuziuni și achiziții sau chiar plecări ale investitorilor în alte țări pentru a evita IMCA. Pentru a detalia aceste aspecte, redacția noastră a obținut răspunsuri de la Președintele Fondator al think tank-ului care a realizat studiul. Citește articolul










