Din pacate, conflictul nerezolvat se accentueaza, nu dispare complet daca este ignorat.
Multi oameni se tem de rezolvarea conflictelor. Se simt amenintati, pentru ca exista posibilitatea de a nu obtine ceea ce vor, daca cealalta parte castiga. Chiar si in cele mai bune cazuri, rezolvarea conflictului este incomoda, deoarece majoritatea oamenilor nu au, de obicei, abilitatile necesare. In cele din urma, intr-un conflict, cineva pierde intotdeauna, si, la locul de munca, se asteapta ca ei sa lucreze impreuna eficient in fiecare zi.
Beneficiile rezolvarii conflictelor
In ziua de azi, atmosfera de la locul de munca face ca rezolvarea conflictelor sa fie si mai importanta, dar, de asemenea, si mult mai dificila. Echipele sau mediile de lucru creeaza mai multe conflicte, deoarece oameni cu opinii diferite trebuie sa lucreze impreuna, de cele mai multe ori in stransa legatura.
Mediul de lucru care ofera angajatilor posibilitatea de a lua decizii face ca angajatii sa ajunga la conflict mult mai des. Iata cateva dintre efectele benefice ale conflictelor:
- angajatii vor asculta si vor lua in considerare ideile colegilor
- angajatii au posibilitatea de a se gandi si la alternative si la alte solutii pentru rezolvarea unor probleme
- duce la o participare mai activa in companie si la o implicare mai eficienta in deciziile si obiectivele grupului si companiei.
Scopul ce trebuie avut in vedere nu este de a elimina conflictul, ci de a invata cum sa il folosim in mod constructiv.
De ce angajatii nu participa la gestionarea conflictelor?
Cercetatorii au descoprit ca motivele pentru care oamenii nu-si apara convingerile sunt variate.
(In cadrul organizatiilor, acest gen de comportament poate fi intalnit atunci cand angajatii dau din cap in semn de aprobare atunci cand managerul intreaba daca sunt de acord, si apoi se plang de decizia luata). De regula, situatiile conflictuale genereaza disconfort. Multi oameni nu stiu cum sa participe si cum sa gestioneze situatiile conflictuale la locul de munca intr-un mod constructiv.
In cazul conflictelor gestionate necorespunzator, oamenii au adesea de suferit. Ei adopta o atitudine defensiva pentru ca simt ca sunt atacati in mod peronal. Angajatii trebuie sa lucreze zilnic cu anumiti colegi si se tem ca un conflict ar putea afecta aceste relatii necesare.
De ce este importanta gestionarea adecvata a conflictelor?
Gestionarea adecvata a conflictelor poate avea multe rezultate pozitive pentru organizatie. Atunci cand oamenii nu pot cadea de acord si fiecare sustine o idee diferita, organizatia e mai sanatoasa. Adesea, conflictele pot avea ca rezultat o examinare mai atenta a optiunilor existente si luarea unor decizii mai bune. Daca nu doresti sa participi la elaborarea politicilor organizationale si, implicit, in conflicte, nu vei atinge niciodata obiectivele care sunt importante pentru tine, ceea ce ar fi tragic.
Daca ai mai multa experienta in rezolvarea de conflicte, te vei simti mai comfortabil in astfel de situatii. O astfel de atitudine va facilita generarea de idei, va minimiza comportamentele negative si va creste succesul companiei.
Comentarii articol (4)