Consumatorii din Europa de Vest au cheltuit 44 miliarde euro in al treilea trimestru al anului 2010 pentru bunurile de folosinta indelungata, o crestere totala de 2,2 procente comparativ cu acelasi trimestru din 2009, cele mai bine vandute produse fiind laptopurile, telefoanele mobile si aparatele de pregatit bauturi calde, se arata intr-un studiu al companiei de cercetare de piata GfK.
Potrivit concluziilor studiului GfK Temax, in al treilea trimestru al anului 2010 a continuat trendul pozitiv de vanzari din ultimele trimestre si toate sectoarele, cu exceptia electronicelor de larg consum, telecomunicatiilor, echipamentelor de birou si consumabilelor, au prezentat evolutii pozitive. Cu toate acestea, valoarea vanzarilor nu a atins inca, la un an de la criza economica, nivelul celui de-al treilea trimestru al anului 2008.
IT: computerele mobile si retelele de internet cresc in vanzari
Sectorul IT a depasit din punct de vedere valoric sectorul electronicelor de larg consum si este, in urma vanzarilor de 10,9 miliarde euro, cel mai mare sector din cel de-al treilea trimestru al anului 2010. Datorita cresterii inregistrate, piata IT a depasit alte domenii si a inregistrat un castig de 10,0 procente fata de anul precedent. Ca si in celelalte sectoare, exista in fiecare tara, din cauza conditiilor financiare generale, provocari pentru piata, dar chiar si in aceste tari, cererea de servicii IT este relativ stabila. Suedia, Marea Britanie, Austria si Belgia s-au bucurat de o dubla crestere, in timp ce in Olanda si Franta s-a inregistrat o crestere puternica. Alte tari, cu exceptia Greciei, care prezinta in continuare greutati, raman stabile.
Electrocasnicele mici
In cel de-al treilea trimestru al anului 2010 consumatorii au cheltuit in total 3,4 miliarde euro pe electrocasnicele mici. Aceasta cifra corespunde unui castig de5,5 procente in comparatie cu anul precedent. Cele mai mari patru tari, in special, Germania, Franta, Marea Britanie si Italia au contribuit foarte mult la aceasta evolutie pozitiva. Influenta Marii Britanii a fost intarita de recenta apreciere a lirei britanice.
Foto: camerele foto si sistemele multimedia sporesc cresterea
In sectorul Foto, vanzarile s-au ridicat la 2,3 miliarde euro, ceea ce corespunde unei cresteri de 5,4 procente fata de trimestrul anului precedent. Toate pietele au prezentat o crestere semnificativa, cu exceptia Greciei, Olandei si Spaniei unde s-a inregistrat un declin.
Electrocasnicele mari: Economisirea energiei ramane liderul cel mai important al pietei
Piata vest europeana a electrocasnicelor mari prezinta in cel de-al treilea trimestru al anului 2010 aceeasi crestere ca si in prima jumatate a anului. Cu un castig de 3,8 procente fata de acelasi trimestru al anului 2009, piata electrocasnicelor mari se afla pe locul patru in ceea ce priveste rata de crestere. In cel de-al treilea trimestru valoarea totala a vanzarilor a fost de 8,25 miliarde euro.
Echipamentele de birou si consumabilele: Declinul incetineste
Vanzarile totale de echipamente de birou si consumabile au fost, in cel de-al treilea trimestru al anului 2010, de 4 miliarde euro. Aceasta valoare corespunde unui declin de 1,5 procente in comparatie cu cel de-al treilea trimestru al anului 2009 si unui procent mai mare de 3 % fata de cel de-al doilea trimestru al anului 2010. Acest rezultat prezinta o stabilizare a pietei pana la sfarsitul anului. De aici incolo, este foarte probabil ca declinul sa ia sfarsit.
Telecom - smartphone-urile intaresc piata
In cel de-al treilea trimestru al anului 2010 au scazut vanzarile din sectorul telecomunicatiilor cu 2,9 procente. Dupa un inceput bun in primul trimestru, valoarea pietei a incetinit in primele trei trimestre din cauza preturilor subventionate.
Electronicele de larg consum: usor declin in cel de-al treilea trimestru
Sectorul electronicelor de larg consum a inregistrat in cel de-al treilea trimestru al anului 2010 vanzari de 10,2 miliarde euro si a cunoscut un declin de 4,2 procente. Rezultatul a fost determinat, in principal, de o incetinire a cererii pentru televizoare dupa Campionatul Mondial de fotbal, care a incurajat vanzarile in primele doua trimestere ale anului 2010. Din segmentele unde s-au inregistrat cresteri fac parte: decodoarele, sistemele HI-FI, castile.
Comentarii articol (0)