In cadrul raportului, economistii PwC au folosit tehnici speciale de modelare economica pentru a proiecta evolutia schimburilor comerciale bilaterale, atat cele maritime, cat si cele aeriene, analizand 29 de economii de-a lungul urmatoarelor doua decenii. Dintre concluziile raportului mentionam:
• China va depasi Statele Unite si va domina comertul global la orizontul anului 2030;
• Patru rute comerciale majore vor aduce oportunitati semnificative de dezvoltare pentru companiile de transport si logistice:
- Regiunea Asia-Pacific;
- Comertul dintre economiile emergente si pietele dezvoltate – indeosebi ruta Germania-China;
- Comertul dintre economiile emergente, pe ruta Asia – America Latina;
- Comertul dintre China si Africa.
Comertul international a scazut puternic in 2009, dar si-a revenit la nivelurile anterioare, si se estimeaza ca anul 2010 va marca depasirea volumului de marfuri schimbate in 2008, considerat anul de varf. Ca proportie din PIB-ul global, comertul international va creste pe termen scurt, pe fondul revenirii cresterii economice. Pana in 2030, peisajul competitiv in comertul international se va modifica radical, economiile emergente incepand sa genereze cea mai mare parte a productiei globale.
„Romania are potential de a deveni, prin intermediul portului Constanta, principala poarta de intrare a bunurilor provenind din
“Companiile de transport si logistice vor trebui sa se adapteze acestei schimbari in dinamica rutelor comerciale pentru a putea sa-si valorifice la maximum oportunitatile de profit”, a precizat Peter de Ruiter, Partener.
Companiile care isi vor adapta strategia din perspectiva acestor modificari ale dinamicii schimburilor comerciale internationale din urmatorii 20 de ani vor avea avantaje competitive semnificative pe aceasta piata puternic interconectata. „Avantajul „primului venit” va fi unul considerabil pentru cei care reusesc sa-si stabileasca o prezenta solida pe o ruta comerciala care va creste in importanta in viitor, iar aceasta ar fi crucial pentru dezvoltarea Romaniei”, a adaugat de Ruiter.
De fapt, modificarea peisajului competitiv al comertului global genereaza deja oportunitati, dar si provocari pentru cei care opereaza in industria de transport si logistica. Spre exemplu, 73% dintre directorii de companii din acest sector declara ca isi adapteaza strategiile pentru a raspunde potentialului de crestere din pietele emergente.
Comentarii articol (0)