De la 1 ianuarie 2025, România intră în spațiul Schengen și cu frontierele terestre, însă acest lucru NU are niciun impact asupra sistemului e-Transport. Astfel, transporturile internaționale de bunuri trebuie raportate în continuare în e-Transport și după finalul anului 2024. Citește articolul
În cazul transporturilor rutiere internaționale de bunuri (riscante și neriscante), Guvernul a stabilit recent extinderea listei celor obligați să facă raportări în sistemul e-Transport. Citește articolul
De puțin timp, în e-Transport trebuie raportate toate transporturile rutiere internaționale, nu doar cele ce implică bunuri cu risc fiscal ridicat. Totuși, dacă nu raportează transporturile de bunuri fără risc, contribuabilii riscă amendarea abia din iulie 2024, ceea ce înseamnă că au timp să se adapteze la noua obligație. Citește articolul
Companiile din Uniunea Europeană, inclusiv cele din România, vor putea aplica un regim tarifar preferențial în comerțul bilateral cu încă cinci țări în viitorul apropiat. În prezent, UE are încheiate acorduri de liber schimb cu peste o sută de țari și teritorii speciale. Anul trecut au intrat în vigoare acordurile cu Japonia și Singapore, urmând ca în 2020 să fie ratificate acordurile cu Vietnam și țările membre Mercosur, respectiv Argentina, Brazilia, Paraguay și Uruguay. Iată care sunt criteriile în funcție de care se acordă facilitățile. Citește articolul
Regulile europene actuale în materie de taxă pe valoarea adăugată (TVA) ar putea suferi modificări majore în viitorul apropiat, conform unor propuneri oficiale de reformare anunțate miercuri de Comisia Europeană (CE). Mai exact, autoritățile europene intenționează taxarea comerțului transfrontalier între firmele din UE, simplificarea obligațiilor privind TVA și facturarea la comerțul transfrontalier, încasarea TVA-ului final în statul membru al consumatorului și introducerea statutului general valabil de persoană impozabilă certificată. Citește articolul
Romania are potential de a deveni, prin intermediul portului Constanta, principala poarta de intrare a bunurilor provenind din Estul Asiei si Orientul Mijlociu catre Europa Centrala si de Est, si astfel de a ajunge una dintre rutele comerciale majore din viitor, potrivit unei analize realizate de PwC. Citește articolul